۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۳۰۹۴۷۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد؛

اجرای بیش از 160 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه مازندران/ ثبت 137 وقف جدید در سال 94

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران به اجرای 162 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در استان اشاره کرد و گفت: 20 پروژه عمرانی موقوفات در مازندران در دست اقدام است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار مدیران این سازمان با نماینده ولی فقیه در مازندران با تسلیت شهادت آیت الله نمر، گفت: شهادت این عالم وارسته، رژیم ملعون آل‌سعود را به سقوط نزدیک کرد و شهادت ایشان پایان حیات آل‌سعود است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که عربستان سعودی جنایت بزرگی با اعدام آیت‌الله نمر انجام داد، افزود: به حتم این اقدام ننگین آل سعود بی پاسخ نخواهد ماند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که هنوز داغ درگذشت حجاج در فاجعه منا التیام نبخشید که شاهد به‌شهادت رساندن آیت‌الله النمر بودیم، ادامه داد: عربستان رژیمی حقوق بشرگریز و حاکمان آن هوس‌باز و آدم‌کش هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که این جنایت آشکار رژیم آل سعود دل بسیاری از انسان های آزادی خواه را به رنج آورد، اضافه کرد: شهادت آیت‌الله النمر رژیم ملعون آل‌سعود را به سقوط نزدیک کرد و شهادت ایشان پایان حیات آل‌سعود است.

 

حجت الاسلام علیزاده وقف را بهترین باقیات الصالحات برای هر انسانی دانست و اظهار داشت: این سنت حسنه نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شود. 

 

وی از وقف به عنوان تفسیر عملی قرآن‌کریم و اهل‌بیت(ع) یاد کرد و ادامه داد: وقف؛ نام، یاد و اموال انسان‌ها را حتی بعد از مرگ واقف زنده نگه می‌دارد و همیشه در بین مردم و نیازمندان وجود دارد.  

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلامی یاد کرد و با بیان این که وقف حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی است، افزود: کارآمدی و ظرفیت وقف تا حدی است که همه آحاد جامعه را در خود جمع کرده و هر فردی با هر دیدگاه اسلامی، دینی و انسانی در این سنت حسنه دینی مشارکت دارند.  

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بزرگ ترین واقفان قولی و عملی هستند، تصریح کرد: حتی می توان گفت خداوند متعال بزرگ ترین واقف جهان است چون این نظام هستی را وقف موجودات کرده است. 

 

وی با بیان این که ترویج سنت حسنه وقف حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و انسانی است، افزود: با توجه به گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی، ترویج سنت وقف می تواند بهترین زمینه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی باشد. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که متأسفانه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ تلاشی برای ترویج این فرهنگ اصیل صورت نمی گیرد و نهایت سوء استفاده از موقوفه های موجود از سوی رژیم گذشته انجام می شد، خاطرنشان کرد: با تبلیغ و ترویج صحیح، این سنت ارزشمند دینی از محرومیت بیرون آید. 

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی از سوی اوقاف در استان، بیان کرد: 27 وقف جدید در هفته وقف و 137 وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان ثبت شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، افزایش تعداد موقوفات را نشان از اعتماد بیشتر مردم به اوقاف دانست و گفت: یک‌هزار و 300 جلسه تفسیر قرآن کریم، امسال در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

 

این مسؤول با اشاره به حضور 633 نفر در طرح پیوند آسمانی، افزود: 750 محفل انس با قرآن در امام‌زادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که 386 سند مالکیت با مساحت بیش از هشت هزار هکتار در استان اخذ شد، ادامه داد: حدود 70 درصد از موقوفات مازندران سند مالکیت ندارند، اما امیدواریم در آینده نزدیک تعداد زیادی از موقوفات را با سند مالکیت تثبیت کنیم.

 

وی با بیان این که در نه ماه نخست امسال سه هزار و 803 سند مالکیت برای نخستین‌بار تنظیم شد، تصریح کرد: حدود هشت هزار اجاره‌نامه موقوفات مازندران به‌روزرسانی شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به اجرای 162 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در استان اشاره کرد و یادآور شد: 20 پروژه عمرانی موقوفات در مازندران در دست اقدام است./950/202/ب1

ارسال نظرات