۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۳۰۹۸۹۵
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

بزرگ‌ترین تهدید برای جوامع اسلامی سست کردن بنیان خانواده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که به سنت حسنه ازدواج باید به دید رحمت الهی نگریست، گفت: امروزه بزرگ ترین تهدیدها برای جوامع اسلامی سست کردن بنیان خانواده ها و از بین بردن آن است.
بزرگ‌ترین تهدید برای جوامع اسلامی سست کردن بنیان خانواده است بزرگ‌ترین تهدید برای جوامع اسلامی سست کردن بنیان خانواده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در همایش پیوندهای آسمانی با اشاره به فرمایش خداوند در قرآن کریم، اظهار داشت: از نشانه های پروردگار تبارک و تعالی این است که می فرماید از خود شما برای شما زوجی قرار داده ام تا در کنار هم به آرامش برسید و در میان شما مودت و دوستی قرار داده ام.

 

وی به جایگاه ازدواج در نزد خداوند متعال اشاره کرد و افزود: این نشانگر بزرگی خداوند است که با کسی ازدواج کنی که تا کنون همدیگر را نمی شناختید ولی با امر ازدواج مودت و عشق و علاقه در میان شما حاکم می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که به سنت حسنه ازدواج باید به دید رحمت الهی نگریست، گفت: امروزه بزرگ ترین تهدیدها برای جوامع اسلامی سست کردن بنیان خانواده ها و از بین بردن آن ها است.

 

وی با اشاره به وظیفه خطیر روحانیت، تصریح کرد: طلاب و روحانیان وظیفه دارند که به زندگی خود چنگ بزنند و با تبلیغ و ترویج فرهنگ ازدواج زندگی خود و دیگران را صیانت و حفاظت کنند.

 

امام جمعه ارومیه خطاب به زوجین طلبه، گفت: به زندگی خود چنگ بزنید و اجازه ندهید که مباحث حاشیه ای بنیان خانواده را سست کند.

 

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) قسم می خورد که یکبار فاطمه زهرا (س) را عصبانی نکرده و او را به اجبار وادار به کاری نکرده است و فاطمه نیز اینگونه بود و من هر زمان به او نگاه می کردم غم هایم از بین می رفت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ما معصوم نیستیم و در زندگی اختلافاتی به وجود می آید، گفت: بهترین راه مقابله با اختلافات گوش دادن به حرف خدا و رسول اکرم (ص) است چرا که باید معیار حرف ها خدا و پیامبر خدا باشد.

 

وی اظهار داشت: زندگی را هرگونه از سر شروع کنیم همان گونه پیش می رود و خداوند سرنوشت انسان را عوض نمی کند مگر این که خود انسان بخواهد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: زوجین در زندگی همدیگر را در پیمودن مسیر الهی یاری کنند.

 

احترام به پدر و مادر

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: اگر می خواهید لطف و عنایت خداوند متعال در دنیا و آخرت شامل حال شما شود به پدر و مادر خود احترام بگذارید.

 

وی افزود: زوجین باید افزون بر مدیریت زندگی و تشخیص خوب از بد، جایگاه پدر و مادر خود را حفظ کرده و برآن ها احترام بگذارند.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به این که ذلت فقط در برابر خداوند جایز است، گفت: به غیر از خداوند ذلت در مقابل هیچ کس جایز نیست مگر پدر و مادر، که هر چه قدر آن ها را عزیز بشمارید عزت شما نزد خداوند متعال بیشتر می‌شود./1301/202/ب1

ارسال نظرات