۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۰۹۹۹۴
امام جمعه بندرعباس:

مردم لایق‌ترین افراد را به مجلس بفرستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس حضور پرشور مردم در انتخابات را از موارد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: انتخاب اصلح از اساسی ترین و کلیدی ترین نکته‌ها است.
آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت آیت الله باقر النمر، دولت سعودی را جلاد تاریخ خواند و گفت: حق گویی، جرم این روحانی برجسته بود.

 

وی با اظهار تاسف از حمایت دولت‌های غربی و آمریکا از جنایات آل سعود افزود: دولت های غربی، این دولت خبیث را به عضویت مجمع حقوق بشر سازمان ملل نیز درآورده است.

 

امام جمعه بندرعباس، آتش کشیدن سفارت عربستان را کار نادرستی خواند که نمی تواند از طرف مردم انجام شده باشد. 

 

آیت الله نعیم آبادی بر پیگیری و جدیت به آتش کشیدن سفارت عربستان از سوی دستگاه قضا و برخورد با مقصران آن، تاکید کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از سنگر نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی یاد کردند، بنابراین رصد تهدیدها و مقابله با آن، مهم‌ترین وظیفه این قرارگاه است.

 

آیت الله نعیم آبادی در ادامه، روحانیت را قرارگاه دین دانست و سنگرهای نماز جمعه را به عنوان مجموعه ای یاد کرد که با مدیریت رهبری تشکیل و اداره می شود.

 

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ائمه جمعه و مردم در برابر یکدیگر وظیفه ای دارند که هر کدام باید به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند.

 

وی حضور پرشور مردم در انتخابات را از موارد مورد تاکید رهبری خواند و انتخاب اصلح در انتخابات را از اساسی ترین و کلیدی ترین نکته ها دانست.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگرچه فرد کاندید شده نزدیک ترین افراد به ما باشد، اما این وظیفه ماست تا لایق ترین را انتخاب و به مجلس نمایندگان مردم بفرستیم.

 

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخان خود به نمونه‌های عالی خانواده اسلام برای جلوگیری از تاثیرگذاری تبلیغات بیگانه بر روی جوانان اشاره کرد و حضرت علی(ع) و فاطمه(س) را بهترین الگو برای روابط زناشویی معرفی کرد و تاکید داشت: برای مسائل و مشکلات خود نباید به غربی‌ها روی بیاوریم.

 

وی با اعتراض به زندگی امروزی جوانان، قدرت تحمل را کلید راه زندگی دانست و خطاب به خانواده ها گفت: در درخواست های خود از همدیگر مساوات را رعایت کرده و با بردباری زندگی را به سر ببریم.

 

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به آمار بیکاری در بین جوانان ابراز داشت: ذهن جوانان نباید فقط کار پشت میز نشینی معطوف شود، مردم در تمام جوامع حتی اروپا نیاز به بنا و یا نانوا دارند، پس نباید مناسب ترین کار در ذهن جوانان ما، پشت میز نشینی باشد./851/201/ب1

ارسال نظرات