۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۳۱۰۲۸۱
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

نظارت استصوابی منافاتی با آزادی های عمومی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه قم با بیان این که نظارت استطلاعی تشریفاتی بوده و تنها اسم نظارت در آن وجود دارد، گفت: مسأله نظارت استصوابی منافاتی با آزادی های عمومی پیدا نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه ها علیه شورای نگهبان، نظارت شورای نگهبان را استصوابی عنوان کرد.

 

وی گفت: نظارت شورای نگهبان به شکل کنونی در زمان حضرت امام(ره) نیز بوده است، اگر از افرادی که در شورای نگهبان بودند همانند حضرت آیت الله صافی که اکنون از مراجع تقلید هستند پرسیده شود تنها تفسیری که مطرح می شود نظارت استصوابی است.


حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که نظارت استطلاعی تشریفاتی بوده و تنها اسم نظارت در آن وجود دارد، اظهار داشت: مسأله نظارت استصوابی منافاتی با آزادی های عمومی پیدا نمی کند، این که افرادی برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان کاندیدا شوند احراز صلاحیت آنها بر اساس قانون به عهده شورای نگهبان است.


وی ادامه داد: کسی نمی گوید که اعضای شورای نگهبان معصوم هستند اما بنا دارند که با دقت به وظایف خود عمل کنند که خوشبختانه تا کنون این چنین بوده و در آینده نیز همین گونه خواهد بود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات