۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۳۱۱۰۰۰
آیت الله مجتهد شبستری:

ملت با آگاهی و شناخت شخص اصلح را شناسایی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز انتخابات پیش روی ملت ایران را یک امتحان الهی دانست و گفت: ملت با آگاهی و شناخت باید شخص اصلح را شناسایی کنند تا در این امتحان الهی سربلند بیرون آمده و دشمن را ناکام بگذارند.
 آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، بعد از ظهر امروز در همایش مجمع عالی بسیج سپاه عاشورا، از مصادیق بارز جهاد لغوی را جهاد اقتصادی دانست و اظهار داشت: افزون بر جهاد نظامی، فرهنگی و سیاسی، جهاد اقتصادی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی با اشاره به تأکیدات رهبری در خصوص جهاد اقتصادی و افزایش بهره وری، ابراز داشت: یکی از لوازمات جهاد در عرصه اقتصادی کشور افزایش بهره وری و کاهش ضایعات در کنار توسعه تولید و حمایت از تولید داخلی کشور است.


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که پیش از انقلاب اسلامی حتی سیم خاردار نیز از خارج وارد می شد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی کشور به پیشرفت های بسیاری دست یافته است که ازجمله می توان به موشک های بالستیک در عرصه دفاعی اشاره کرد که جهان را متحیر کرده است.


وی با بیان این‌که امروز کشور متأسفانه در رکود اقتصادی است، تصریح کرد: مسؤولان کشور، دولتمردان و نمایندگان مجلس باید در راستای این مسأله تلاش کنند، قرار بر این بود که یارانه ها برای کمک بخش تولید و کارخانه ها صرف شود، اما مساله به نحو دیگری است که به ضرر اقتصاد کشور تمام خواهد شد.


امام جمعه تبریز با تأکید بر جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای چینی به کشور، افزود: متاسفانه در یکی از جراید آمده بود که 12 هزار تن سنگ پا از چین وارد کشور شده است، یا همین تبریز مرکز تولید کفش بود که به جهت واردات کالاهای چینی، کفش چینی جای کفش تبریز را گرفته است.


وی با بیان این‌که اندیشمندان، صاحبان فکر و متخصصان امور اقتصادی به دولت مشاوره دهند تا از این وضعیت رکود خارج شویم، اذعان داشت: سپاه پاسداران از نهادهای فعال در عرصه فرهنگی و نظامی و به ویژه اقتصادی کشور است.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به انتخابات پیش روی ملت ایران، آن را یک امتحان الهی دانست و ابراز داشت: ملت با آگاهی و شناخت باید شخص اصلح را شناسایی کند تا در این امتحان الهی سربلند بیرون آمده و دشمن را ناکام بگذارند.


وی افزایش تولید، بهره وری و صرفه جویی را از جمله مهم ترین ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و ابراز داشت: اسراف در کشور بسیار بوده به طوری که هیچ کشوری به اندازه ایران دچار مصرف بی رویه نیست، در سایه فرهنگ سازی لازم است جلوی اسراف ها، چشم و هم چشمی ها و تبذیرها گرفته شود.


آیت الله شبستری با تأکید بر عملی کردن شعارهای مقابله با اسراف و فرهنگ سازی در این خصوص، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نبوده بلکه اقتصادی منطقی و علمی است که همگان آن را می پسندند.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، افزود: افزایش تولید، توسعه صادرات و رهایی از صادرات تک محصولی نفت و صرفه جویی و قناعت از ارکان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.


وی با بیان این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی سبب خواهد شد تا دیگر نیازی به برجام نباشد، گفت: نباید چشم به لغو تحریم ها داشت، باید به ظرفیت های درونی کشور تکیه کرد و بر اقتصاد درون زا استوار بود./854/202/ب1

ارسال نظرات