۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۳۱۲۵۷۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انسان‌سازی رسالت مشترک روحانیان و معلمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انسان‌سازی و تربیت نیروی متخصص و متعهد برای جامعه دینی، رسالت مشترک روحانیان و معلمان است.
حجت الاسلام يعقوبي- نخستين گردهمايي مناديان فرهنگ و تربيت خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ، شامگاه یکشنه در نخستین گردهمایی منادیان فرهنگ و تربیت استان خراسان شمالی که با حضور ائمه جمعه و مدیران و معاونان نهاد آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: سه عامل تزکیه، تعلیم و تربیت مهمترین پایه های انسان‌سازی هستند.

 

وی با بیان اینکه انسان‌سازی توفیقی است که از سوی باری تعالی به روحانیان و معلمان عطا شده است، افزود: تلاش و فعالیت در زمینه تعلیم و تربیت انسان ها منجر به تعالی جامعه انسانی و اسلامی می شود که این رسالت مهم بر عهده معلمان و روحانیان گذاشته شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انسان‌سازی و تربیت نیروی متخصص و متعهد برای جامعه دینی، رسالت مشترک روحانیان و معلمان است، خاطرنشان کرد: انسان‌ها در ابتدای تولد موجودی بالقوه بوده و می بایست استعدادهای آنها بالفعل شود که این مهم با تلاش و آموزش معلمان و اساتید، روحانیان و دیگر معلمان جامعه صورت می گیرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه خداوند به طور مکرر نیاز به علم و دانش را در نعمت های خود نشان داده است، اضافه کرد: در این بین معلمان وظیفه تعلیم و تربیت افراد را بر عهده دارند که نتیجه آن انسان سازی است.

 

وی سرمایه انسانی را از مهم ترین سرمایه های هر جامعه برشمرد و افزود: هدف مشترک روحانیت و معلمان رشد و پویایی این سرمایه و ارتقای نقش و تأثیر آن در جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر افزایش و تقویت ارتباط بین معلمان و روحانیان به عنوان دو قشر انسان ساز جامعه، خاطرنشان کرد: شهید مطهری نماد مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه بود که در زمینه علم، تربیت و فرهنگ نیز جزء سرآمدان محسوب می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه منادیان فرهنگ و تربیت همواره با هم بوده و با هم به سوی باری تعالی و ارتقای جامعه معنوی گرایش دارند، تصریح کرد: فعالیت این دو در کنار هم منجر به دست یابی به قله های علم و پیشرفت و توسعه معنوی در جامعه دینی می شود.

 

وی تأکید کرد: در زندگی فردی و اجتماعی و تعلیم و تربیت می بایست همه جز خدا را پشت سر گذاشته و با بندگی خداوند، از بندگی پول و مال و دنیا دور باشیم چرا که اگر در بند مال و مقام دنیا گرفتار شویم نمی توانیم نقش انسان سازی خود را به درستی ایفا کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با قرائت حدیثی از حضرت علی(ع) به هوشیاری عموم مردم در برابر اقدامات دشمنان تأکید و اظهار کرد: اکنون دشمنان اسلام و نظام دینی بیشتر تهدیدهای خود را متوجه دو گروه جوانان و بانوان کرده اند.

 

به گفته وی دشمنان ما با دو حربه شهوت‌گستری و شبهه انگیزی درصدد ضربه زدن به اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان هستند که در میان معلمان و روحانیان وظیفه دارند با تعلیم و تربیت و روشن‌گری، توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه در این روند نماز یک وسیله و معلم کامل آموزشی محسوب می شود، افزود: در همه اعمال، حرکات و مفاهیم نماز، اصول و پایه های تربیت اسلامی نهفته شده به همین دلیل نیز اقامه نماز، نخستین گام در راه تعالی معنوی انسان است./9314/202/ب3

ارسال نظرات