۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۳۱۳۵۷۳
در حوزه هنری برگزار شد؛

همایش 30 سال تلاش جهادی در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ به همت سازمان دارلقرآن الکریم، همایشی با محوریت قرآن کریم در شاخه چاپ، نشر و ترجمه برگزار شد.
همايش تلاش جهادي براي نشر قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش 30 سال تلاش جهادی در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، شامگاه جمعه نهم بهمن ماه با حضور، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی،  سیدعلی سرابی قائم مقام سازمان تبع و نشر قرآن کریم، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهدی قره‌شیخلو رییس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از فعالان و ناشران قرآنی کشور در محل حوزه هنری تهران برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم مهدی قره شیخلو با اشاره به ایام دهه فجر، گفت: تکریم از عزیزان قرآنی خوش‌نویس، مصحح، مترجم و ناشر قرآنی زمینه‌ای برای ارتقای کمی و کیفی چاپ و نشر قرآن کریم در کشور است.



وی با بیان اینکه پیشرفت در عرصه‌های قرآنی نیازمند همکاری و همدلی تمامی دستگاه‌ها و نهادها است، افزود: با همدلی بیشتر دستگا‌ه‌ها مختلف می‌توان در این زمینه موفق‌تر گام برداشت که امیدواریم با تحقق این امر فعالیت‌هایی درخور شأن قرآن برگزار کنیم.



قره‌شیخلو با اشاره به آمادگی برای برگزاری جلسات هماهنگی و کارشناسی در زمینه توسعه امور قرآنی، گفت: ما آماده هستیم با برگزاری جلسات شورای هماهنگی و کارشناسی نواقص موجود در زمینه چاپ و نشر قرآن کریم را شناسایی و در رفع آنها تلاش کنیم تا از این طریق مشکلات موجود در این زمینه به حداقل برسد.

 

در ادامه این مراسم مستندی در خصوص کتابت قرآن کریم پخش شد، ضمن اینکه تمبر یادبود 30 سال تلاش جهادی در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم با حضور مسؤولان حاضر در مراسم رونمایی شد.

 

پس از اجرای مراسم تواشیح از سوی گروه محراب، مهم‌ترین بخش این برنامه به تجلیل از یکی بهترین مترجمان قرآن در عصر حاضر پرداخت، مسؤولان این همایش با تجلیل از تلاش خالصانه و معلمانه شیخ حسین انصاریان از وی به عنوان یکی از بهترین مترجمان قرآنی در کشور تقدیر کردند.

 

در بخش دیگری از این مراسم نیز کتاب گذری بر 30 سال تلاش جهادی در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم رونمایی شد در این کتاب 4 محور اصلی چگونگی و نحوه تصحیح قرآن کریم، نحوه صدور چاپ و نشر کلام وحی، مستندات قانونی و عملکرد 30 ساله دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم تشریح شده بود.

 

لازم به ذکر است حجت الاسلام مهدی خاموشی نیز در این مراسم به عنوان سخنران ویژه ایراد سخن کرد که متن کامل این سخنرانی در اینجا قابل دسترسی است./856/202/ب1

ارسال نظرات