۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۳۱۴۲۸۳
نماینده ولی فقیه در لرستان تبیین کرد؛

ضرورت حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به جمعیت زنان و این که نصف جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند، گفت: حضور زنان در عرصه های مختلف از جمله علم و دانش و کسب موفقیت در این زمینه ها امری مهم و ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز، در دیدار با مدیر کل امور بانوان وزارت کشور گفت: نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند.

 

وی با اشاره حضور زنان در عرصه های گوناگون افزود: حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی امری مهم است و ضرورت دارد حضور این قشر در عرصه علم و دانش مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نقش زنان در تعلیم و تربیت را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: این قشر می توانند در حفظ و تحکیم بنیان خانواده نقش بسزایی ایفا کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: نقش زنان در تعلیم و تربیت فرزندان افزون بر تحکیم بنیان خانواده، در حفظ سلامت و سعادت جامعه اسلامی نیز نقش بسزایی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر توجه و اهمیت به جایگاه زنان در جامعه و خانواده خاطرنشان کرد: زنان محوری ترین عضو کانون خانواده قرار دارند و همین جایگاه نقش آنان در حفظ سلامت جامعه را دوچندان می کند.

 

وی با بیان ضرورت حضور زنان در انتخابات و ورود به عرصه ی سیاست اظهار داشت: حضور در عرصه ی سیاست بسیار مؤثر است و ورود زنان در انتخابات از عوامل مهم و مورد توجه نظام قرار دارد.

 

امام جمعه خرم آباد در ادامه بیان کرد: توجه به جایگاه زن و اهمیت مشارکت این قشر در امور مختلف جامعه امری مهم در جهت کاهش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

 

وی مشارکت و حضور زنان در مسائل اجتماعی، سیاسی و دینی را امری مهم در مشارکت زنان برای تعیین سرنوشت عنوان کرد و گفت: این مشارکت باید هر روز پر رنگ تر از گذشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اهمیت حضور زنان و مشارکت آنان در زمینه های گوناگون در استان لرستان خاطرنشان کرد: موضوعات حوزه زنان در استان مورد توجه ویژه قرار دارد.

 

وی تأسیس دو مدرسه علمیه معصومیه(س) و مرکز تخصصی زینبیه(س) در خرم آباد، به منظور ادامه تحصیل طلاب سطح دو را ازجمله اقداماتی بیان کرد که برای رشد و پیشرفت علمی زنان مورد توجه قرار گرفته است.

 

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: هم اکنون فارغ التحصیلان سطح دو در مرکز تخصصی زینبیه(س) خرم آباد مشغول تحصیل در رشته تفسیر علوم قرآنی هستند.

 

وی در پایان افزود: مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم آباد نیز با داشتن 175 طلبه خواهر مشغول فعالیت در حوزه ی دین است./9459/202/ب3

 

ارسال نظرات