۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۱۴۷۷۲

پیگیری برای راه‌اندازی یک روزنامه در سطح ملی از تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: به شدت پیگیر راه‌اندازی یک روزنامه در سطح ملی از تبریز به عنوان صاحب نخستین روزنامه و چاپخانه کشور هستیم.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که جایگاه فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در سطح کلان مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: جهت‌گیری اصلی برنامه‌های فرهنگی استان با توجه به اسناد مختلف بالادستی و سند تدبیر و توسعه استان تدوین شده است.


وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی جهت ترویج فرهنگ و آداب و رسوم بومی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های فرهنگی دولت در استان بوده است، خاطرنشان کرد: تأسیس و راه‌اندازی بنیاد فرهنگ و ادب استان به عنوان قدم اولیه جهت ترویج هویت بومی بوده است، ضمن این‌که برای تأسیس 11 سینما پیگیری کرده‌ایم که شش مورد راه‌اندازی شده و پیگیر افتتاح پنج سینمای دیگر هستیم.


صفی‌پور، برگزاری موفق نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را یکی دیگر از فعالیت‌های موفق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه کتاب را در چهار حوزه مختلف به شکل قدرتمندی برگزار کردیم که در کنار این نمایشگاه، استقبال خوبی هم از جشنواره فرهنگی احیای دریاچه ارومیه به عمل آمد.


صفی‌پور با اشاره به افزایش صدور مجوز به نشریات و پایگاه‌‎های خبری در استان نسبت به سال گذشته گفت: 55 پایگاه رسمی خبری داریم که 50 مورد آن، در طول یک سال گذشته بوده و کارشان را به طور رسمی آغاز کرده‌اند، همچنین در نشریات مکتوب 35 درصد رشد داشتیم.


وی با بیان این‌که به شدت پیگیر هستیم تا یک روزنامه در سطح ملی از تبریز که صاحب اولین روزنامه و چاپخانه است، برای کشور ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که تبریز با سابقه دیرینه در انتشار روزنامه و راه‌اندازی نخستین چاپخانه در کشور باید یک روزنامه در شأن و جایگاه خود داشته باشد.


صفی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد کمی قابل توجه در تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با شعار هر روز یک کانون سال جاری را آغاز کردیم، قصد ایجاد 365 کانون فرهنگی و هنری در مساجد داشتیم که بیش از 250 مورد، شروع به کار کرده است.


وی با اشاره به افزایش میزان صدور مجوز چاپ کتاب در استان نیز گفت: تلاش کرد
ه‌ایم که با رویکرد همکاری و همراهی با نویسنده و ناشر پیش برویم و سعی می‌کنیم تا کتاب بلاتکلیفی در اداره کل وجود نداشته باشد و تعداد کتاب‌هایی که در طول سال گذشته مجوز نگرفته‌اند، کمتر از انگشتان دو دست است.


صفی‌پور تعداد مجوز کتاب ارائه شده از سوی اداره کل در طول دو سال گذشته را، 2373 جلد عنوان کرد و از رشد 25 درصدی ارائه مجوز خبر داد و افزود: هر کتابی هم که در شهرستان‌ها چاپ می‌شود، حداقل 100 جلد از آن را خریداری می‌کنیم و آن‌ها را به کتابخانه‌های عمومی استان ارسال می‌کنیم./935/303/ب1

ارسال نظرات