۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۳۱۴۹۰۸
امام جمعه بابل خطاب به دولت یازدهم؛

به جای خریدهای سوپر مارکتی به فکر اقتصاد مقاومتی باشید

خبرگزاری رسا - امام جمعه بابل با تاکید بر الگو قرار دادن اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: دولت به جای توجه به روابط گسترده و خرید های کلان سوپر مارکتی از غرب، به تقویت اقتصاد مقاومتی باشد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به خدمات این سنگر مهم به انقلاب، گفت: نمازجمعه پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی در مقابل فتنه ها است که گرد و غبار فتنه را با ایجاد بصیرت در جامعه می زداید.


وی افزود: نمازجمعه عامل مهمی در استمرار انقلاب اسلامی است که خدمات بسیاری از این پایگاه مهم به انقلاب و نظام اسلامی ارائه گردید.


مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با گرامیداشت ایام دهه فجر، خاطرنشان کرد: خداوند اراده اش را با انقلاب اسلامی و حاکمیت مستضعفین تحقق بخشید.


وی بیان این مطلب که پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ محسوب می شود، ادامه داد: یکی از برکات بزرگ انقلاب شکستن ابهت ابرقدرت ها و شکستن هیمنه آنها در سطح جهان است.


حجت الاسلام روحانی به برخی شبهه افکنی ها در خصوص انقلاب در رسانه هایی مجازی اشاره و تصریح کرد: قیاس نظام کثیف و سفاک طاغوتی با انقلاب اسلامی و مقایسه امام راحل و شاه ملعون ظلم بزرگی ظلمی بزرگ است.


وی بر لزوم توجه و بصیرت آفرینی در خصوص دستاوردهای انقلاب و تشریح ابعاد آن تأکید کرد و افزود: ما مانند ماهی در دریا هستیم که تا زمانی که در این نعمت بزرگ به سر می بریم قدردان این نظام و انقلاب نیستیم.


تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرا با بیان این مطلب که برکت انقلاب الگوسازی برای دیگر ملل و بیداری اسلامی است، اظهار داشت: خداوند به برکت انقلاب اسلامی ترس و وحشت را از قلب های مستضعفین به قلوب مستکبرین منتقل کرد ملت ما را به ملتی شجاع و مقاوم تبدیل نمود.


وی ادامه داد: خداوند به برکت انقلاب اسلامی به ما تعیین حق سرنوشت داد تا مردم با انتخابات در سرنوشت خود مشارکت کنند.

 

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر حضور و مشارکت بالا در راهپیمایی 22 بهمن و جشن پیروزی انقلاب، گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پیمان و میثاق با امام راحل و شهدا  و قدرشناسی از این نعمت بزرگ است.

 

وی با اشاره به سفرهای اخیر رییس جمهور و مسؤلان به کشورهای اروپایی و سفرهای گسترده مقامات غربی به ایران، افزود: دولت عنایت ویژه ای بر رابطه با غرب دارد اما نباید در این خصوص ساده انگاری و ساده اندیشی داشت.

 

استاد حوزه علمیه با طرح سوالی از مسؤولان دولت، در خصوص توافقنامه های اقتصادی با غرب، خاطرنشان کرد: اشتیاقی که از سوی دولت در ارتباط سفرهای اروپایی مسؤولان نشان می دهد و خوشبینی ها در این خصوص با چه منطقی صورت می گیرد؟

 

وی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور در خصوص ایجاد اشتغال فرانسوی ها برای جوانان ایرانی، اظهار داشت: فرانسوی ها که حالا به فکر اشغال برای جوانان ایرانی افتادند، چرا برای جوانان بیکار خود شغل فراهم نمی کنند؟


حجت الاسلام روحانی ضمن تاکید بر این مطلب که در روابط اقتصادی با غرب حفظ عزت نظام اسلامی و ملت ما فراموش نشود، تاکید کرد: باید در روابط اقتصادی و قراردادنامه ها پیشینه عداوت آنها با ملت ایران از جمله در فتنه88 و عهد شکنی مکرر آنها لحاظ شود.


وی با انتقاد از خریدهای اخیر دولت در سفرهای رییس جمهور به اروپا، خطاب به دولت افزود: دولت به جای توجه به روابط گسترده و خرید های کلان سوپر مارکتی از غرب، به تقویت اقتصاد مقاومتی باشد.

 

استاد حوزه علمیه بابل به طرح ریزی مسؤولان غربی برای فروش کالاهای خود و ایجاد رونق اقتصادی در کشورشان، گفت: غربی ها به دنبال دلارهای آزاد شده و برگرداندن آن به آن کشورهای خود و رونق بخشی به اقتصاد خود هستند.

 

وی ادامه داد: شاخصه اقتدار و عزت در همه سطوح دیپلماتیمک توسط مسؤولان حفظ شود.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان اهمیت انتخابات پیش رو و تاکید بر رعایت قانون و تمکین همگان به خصوص کاندیداها به قوانین، تصریح کرد: افرادی که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان تایید نشد باید محوریت قانون و قانونمداری را در پیش بگیرند.


وی افزود: نباید کسانی به دنبال قانون شکنی و ایجاد فضایی فتنه آلود در کشور باشند.

 

امام جمعه بابل با اشاره به پیروزی اخیر نیروهای مردمی در شکستن محاصره 3 ساله شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا، اظهار داشت: امروز به رغم تلاش های جریان صهیونیستی و تکفیری، جریان مقاومت رد حال پیروزی است و روز به روز گسترش پیدا می کند./1313/201/ب2

ارسال نظرات