۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۳۱۵۳۷۳

خاطرات کوچک‌ترین اسیر ایرانی اردوگاه موصل رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از کتاب «فتاح» خاطرات فتاح محمدی با حضور مسؤولان کشوری، خانواده‌های شهدا و آزادگان برگزار می‌شود.
کتاب «فتاح»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی کتاب «فتاح» خاطرات فّتاح محمدی ساعت 15 سه شنبه، بیستم بهمن ماه در سالن مهر حوزه هنری و با حضور مسؤولان کشوری، خانواده های شهدا و آزادگان برگزار می‌شود.

 

کتاب «فتاح»، خاطرات فتّاح محمدی نوجوان پانزده‌ساله‌ای است که در ده کیلومتری بصره به اسارت نیروهای بعثی درآمد. اسارتی که هشت سال از زندگی او را در اردوگاه‌های عنبر و موصل به خود اختصاص داد و از او یک مرد ‌ساخت.

 

میترا رفیعی نویسنده کتاب گفت: کتاب «فتاح» درباره دوران اسارت آزاده دفاع مقدس، دکتر فتاح محمدی است که از 15 سالگی به جبهه رفت. او در ده کیلومتری بصره به اسارت نیروهای بعثی درآمد و به مدت 99 ماه و 13 روز در اسارت ماند.

 

وی در ادامه بیان کرد: فتاح محمدی در آن سال‌های عضوی از گروهی مخفی به رهبری مرحوم حاج علی‌اکبر ابوترابی(ره) بود که به فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی  در میان اسرا می‌پرداختند.

 

شرح تفکرات ذهنی راوی، دیالوگ‌ها و حتی مجادله‌های صورت گرفته میان او و بازجوهای عراقی از ویژگی‌های این کتاب است. بیان اعتراف‌های بعضی فرماندهان و سربازان عراقی درباره جنگ و ناحق بودن‌شان و مظلوم بودن اسیران ایرانی نیز در کتاب آمده است.

 

گفتنی است کتاب «فتّاح» تولید واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است./998/د102/ق

منبع: حوزه هنری

ارسال نظرات