۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۱۵۴۶۴
آیت الله مجتهد شبستری:

انقلاب اسلامی به ایران عزت و اقتدار بخشید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: ایران اسلامی به برکت انقلاب امروز نه تنها در منطقه بلکه در مسائل جهانی تأثیرگذار است و امروز در جهان هیچ نزاعی بدون حضور ایران اسلامی قابل حل نیست.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در یادواره شهدای ممقان، امام خمینی (ره) را احیا گر دین مبین اسلام در عصر حاضر دانست و اظهار داشت: دستگاه پهلوی دین ستیز بودند ولی امام راحل در برابر آن ها ایستاد.

 


وی با بیان این‌که ایران  امروز به برکت انقلاب به معنای واقعی کلمه، صاحب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، یادآور شد: پیش از انقلاب، همه مقدرات کشور در دست بیگانگان بود  و کشور از خود هیچ اراده ای برای مدیریت نداشت، اما امروز به برکت انقلاب کشور دارای استقلال و عزت است.

 


عضو خبرگان رهبری انقلاب اسلامی ایران را مردمی دانست و ابراز داشت: وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های بزرگ جهان مردمی بودن و الهی بودن آن است، این بارزترین ویژگی منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران است.

 


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با دستان خالی ملت و دلی مملو از ایمان به پیروزی رسید، افزود: دیگر انقلاب ها در جهان به کمک دولت ها و کشور های دیگر پدید می آید، دولت های دیگر با تحریک و تقویت نظامی مردم در ایجاد انقلاب دیگر نقش داشتند، اما انقلاب ایران مردمی بود.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) به توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در طول سال های پس از انقلاب، شاهد انواع توطئه ها علیه نظام اسلامی بوده ایم، دشمن به هر راهی متوسل شده است تا نظام اسلامی را نابود کند.

 


وی ایران را ابر قدرت در جهان دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب امروز نه تنها در منطقه بلکه در مسائل جهانی تأثیر گذار است، امروز در جهان هیچ نزاعی بدون حضور ایران اسلامی قابل حل نیست.

 


امام جمعه تبریز پیروی از ولایت فقیه و حضور در صحنه را وظیفه امروز احاد ملت عنوان و تصریح کرد: در شرایط حساس و اوضاع کنونی کشور حفظ یکپارچگی و انسجام ملی ضروری است، ملت به پشتیبانی ولایت فقیه در برابر دشمنان خواهند ایستاد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه حقوقی شورای نگهبان، حفظ حرمت آن و احترام به قانون را مورد تأکید قرار داد و افزود: توصیه امام راحل و رهبری حفظ حرمت شورای نگهبان است، نباید بحث صلاحیت ها به کشمکش بیانجامد  وفضا را نا آرام کند.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان این‌که هر شکایتی باید از راه قانونی آن پیگیری شود، گفت: مسؤولان کشور مراقب سخنان خود باشند، دشمن مترصد  فرصتی برای ضربه به کشور است، نباید به دست دشمن بهانه داد.


 

وی خاطرنشان کرد: هر رای مردم، تیری است که به قلب آمریکا نشانه رفته اند، مردم با انتخاب اصلح و دقت در ملاک اصلحیت بهترین را انتخاب کنند، مردنپم در انتخاب خود اناستکبارستیزی، دینداری، ولایتمداری، انقلابی بودن و کارآمدی را مورد توجه قرار دهند.


 


امام جمعه تبریز راهپیمایی 22 بهمن را نماد عزت و اقتدار نظام و تداوم انقلاب دانست و تصریح کرد: هیچ انقلابی چنین جشن پیروزی شکوهمندی را به روی خود ندیده است، مردم ولایتمدار با حضور در این راهپیمایی شکوه نظام اسلامی را به رخ جهان می کشند.

 


وی 22 بهمن را نماد مردم سالاری و مردمی بودن انقلاب تشریح و خاطرنشان کرد: این روز تسجم آرمان های انقلاب و تداوم آن است، حضور مردم در صحنه نشان از حمایت و پشتییانی از انقلاب و ارزش های انقلاب است.854/202/ب1

ارسال نظرات