۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۳۱۶۰۸۹
استاد حوزه علمیه حضرت رقیه مشهد:

طلاب غیرایرانی سختی تحصیل را برای تبلیغ اسلام تحمل می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: طلاب غیرایرانی به هدف تبلیغ اسلام در کشورهای خودشان، سختی های زیادی را متحمل می‌شوند و شبانه روز تلاش می کنند.
نشست نسيم قدسيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم خیاطی، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در نشست نسیم قدسیان که به مناسبت تجلیل از خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی و شهید نجفی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) در سالن اجتماعات حوزه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد برگزار شد، گفت: شیعیان نیجریه در محدودیت زندگی می‌کنند و از سوی دولت در فشار هستند و دائما در حال مبارزه هستند.

 

وی ابراز داشت: شیخ ابراهیم زکراکی با وجود محدودیت هایی که دولت ایجاد کرده است، به اندازه‌ای مؤثر بودند که توانستند جمعیت شیعیان را افزایش بدهند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ابراز داشت: طلابی که از کشورهای دیگر برای تحصیل به ایران می آیند، سختی های زیادی را متحمل می شوند و شبانه روز تلاش می کنند.

 

خیاطی گفت: آن ها ابتدا با سختی زبان فارسی را یاد می گیرند تا بتوانند تحصیل کنند و وقتی وارد دوره کارشناسی می شوند همان درس هایی را می خوانند که طلاب ایرانی در مقطع کارشناسی می خوانند، آن ها با هدف بازگشت به کشور خودشان و تبلیغ اسلام در آن جا، سختی ها را متحمل می شوند. 

استاد مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد گفت: طلاب غیرایرانی کشور نیجریه که الان مشغول به تحصیل در جامعه المصطفی العالمیه مشهد هستند در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند تا وقتی به کشور خود برمی گردند بتوانند در زمینه های مختلف به تبلیغ اسلام بپردازند.

 

در ادامه این نشست بدیعه زکزاکی، دختر شیخ ابراهیم زکزاکی؛ رهبر شیعیان نیجریه گفت: شش نفر از برادران من را شهید کردند، سه نفر آن ها در راهپیمایی روز قدس شهید شدند و سه نفر آن ها امسال شهید شدند و از پدر و مادر خود خبر نداریم.

 

وی ابراز داشت: مذهب پدر، ابتدا اهل تسنن بود و یکسال بعد از انقلاب به ایران آمدند و شیعه شدند، اکنون نیجریه چندین میلیون شیعه دارد.

 

دولت نیجریه، جنازه های شیعیان را تحویل نداده است
زکراکی ابراز داشت: چون از خانواده خود دور هستیم، درس خواندن سخت است، پیش آمدن این حوادث نیز شراط را سخت تر کرده است، اما سختی ها را تحمل می کنیم.

 

وی ابراز داشت: دولت جنازه های شیعیان نیجریه را تحویل نداده است، خانواده شهدا باید صبر و استقامت کنند و راه امام حسین(ع) را ادامه بدهید.

 

زکزاکی خطاب به بانوان طلبه ابراز داشت: طلاب ایرانی، قدر امنیت خود را بدانند و از فرصتی که خداوند به آن ها داده است بهره ببرند و تلاش کنند.

 

حضرت زینب(س) الگوی همسران شهید هستند
خانم ثریا نجفی، همسر شهید نجفی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) مشهد ابراز داشت: کربلا در کربلا می ماند، اگر زینب نبود. ما همسران شهید، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار می دهیم.

 

وی گفت: حضرت زینب(س) با افشاگری های خود بعد از واقعه کربلا، تکمیل کننده قیام عاشورا بودند و ما از امام زمان(عج) مدد می‌جوییم تا بتوانیم پاسدار خون شهیدان باشیم.

 

همسر شهید نجفی با بیان این که همسر من در تل قرین شهید شدند، افزود: ما نباید امام زمان(عج) خود را تنها بگذاریم. اسلام مرز ندارد و شهدای مدافع حرم برای دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند.

 

وی به نحوه شهادت شهید نجفی اشاره و ابراز داشت: شهید نجفی با اصابت تیر به سرش شهید شد، من عاشقانه همسر خود را دوست داشتم.

 

همسر شهید نجفی افزود: ما باید سر خود را فدای امام زمان(عج) بکنیم. سختی های من در برابر سختی های حضرت زینب(س) ناچیز است./1309/202/ب2

ارسال نظرات