۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۳۱۷۱۴۷
حجت الاسلام ارزانی:

اصفهان در عرصه فعالیت‌های قرآنی پیشتاز است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به پیشتازی اصفهان در عرصه فعالیت‌های قرآنی، گفت: یکی از نیکوترین کارهای تلفیق هنر با مفاهیم متعالی قرآن است و نگارگری قرآنی به دنبال این است که هنر را در خدمت قرآن و ارزش‌ها قرار دهد.
حجت الاسلام ارزاني1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی نگارگری آیات، با خیرمقدم به معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این افتخار را خداوند به شما هنرمندان ارزانی داشته که هنرتان مقدس و متعالی شود و هنر شما تنها برای هنر نبوده و برای تعالی ارزش‌ها باشد، استان اصفهان هنرمندپرور و هنرخیز بوده و در نگارگری پیشتاز است بنابراین بخش نگارگری جشنواره آیات به این استان واگذار شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌استان اصفهان با بیان اینکه یکی از شعارهای ما در بدو ورود به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث نهضت قرآنی بوده است، اظهار کرد: اصفهان در عرصه قرآنی پیشتاز است و تعداد موسسات قرآنی فعال در این حوزه و همچنین هنرمندان فعال در زمینه قرآن و نهادهای برگزارکننده مسابقات قرآنی در این استان به نسبت کشور بالا بوده و جمع کثیری از نفرات برتر قرآنی کشور از استان اصفهان هستند.

 

وی افزود: در مسابقات اخیر قرآن و عترت که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از بین 10 مؤسسه قرآنی تجلیل شده در این مسابقات چهار مؤسسه از استان اصفهان بودند و این استان در حوزه‌های مختلف قرآنی نظیر شعر، نگارگری و فیلم قرآنی پیشتاز است.

 

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به مسأله بیمه فعالان قرآنی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد فعالان قرآنی استان اصفهان زیاد است، اگر بتوانیم بیمه فعالان قرآنی را سامان بخشی کنیم خدمت بزرگی به فعالان قرآنی کرده‌ایم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌استان اصفهان پیرامون جزییات جشنواره ملی نگارگری آیات خاطرنشان کرد: قصص قرآنی، زندگی پیامبران و داستان زندگی اهل بیت(ع) موضوعاتی بودند که در طراحی آثار مدنظر بوده و در این موضوعات 167 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی نگارگری آیات واصل شده که 9 اثر آن برگزیده شده و تجلیل شد و 68 اثر نیز در نمایشگاه به نمایش درمی‌آید.

 

وی یکی از بهترین کارهای خیر را خدمت به قرآن در حوزه‌های مختلف قرآنی دانست و گفت: یکی از نیکوترین کارهای تلفیق هنر با مفاهیم متعالی قرآن است و نگارگری قرآنی به دنبال این است که هنر را در خدمت قرآن و ارزش‌ها قرار دهد./1304/203/ب2

ارسال نظرات