۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۳۱۷۹۶۹
استاد حوزه و دانشگاه:

اپوزیسیون به دنبال مهندسی انتخابات هفتم اسفند است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قربانی گفت: تمامی گروه‌های اپوزیسیون انتخابات را تحریم می‌کنند و یا اینکه می‌گویند باید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کرد.
نفوذ

حجت الاسلام محمد قربانی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نقش احزاب در انتخاب افراد اصلح در انتخابات اظهار داشت: طول انقلاب اسلامی ایران نشان داده است؛ احزابی که در راستای نظام حاکم عمل می‌کنند در انقلابند و آن‌هایی که  علیه نظام هستند بر انقلاب نامیده می‌شوند.

 


وی با بیان این‌که جریان اپوزیسیون یا ضد انقلاب در کشور به چهار دسته چپ گرایان، ملی مذهبی، شبه مذهبی و قومی و در نهایت سلطنت گرایان تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: حزب توده و سازمان مجاهدین خلق از جمله چپ‌گرایان هستند که افکارشان مبتنی بر سوسیالیسم و مارکسیسم است. فداییان خلق از بین نرفته‌اند و نمونه فعالیت آن‌ها در انتخابات 92 بود که در یک برنامه 24 ساعته به تحلیل انتخابات ایران می‌پرداخت.

 


حجت الاسلام قربانی با اشاره به اهداف و برنامه های گروه‌های مختلف ضدانقلاب در داخل و خارج از کشور افزود: گروه‌های چپ مارکسیستی به دنبال جذب نخبگان کشور به سوی خود هستند و به آرامی و بدون عجله نیز این کار را انجام می‌دهند تا در بلندمدت بتوانند بر انقلاب اسلامی صدمه جبران ناپذیر وارد کنند.

 


این استاد علوم سیاسی ادامه داد: جریان جبهه ملی مذهبی و نهضت آزادی نیز یکی از این جریان‌ها است، مبحثی تحت عنوان مکتب ایرانی هم که در دولت گذشته مطرح شد ادبیات جدید همین تفکر بود که می‌بینیم امروزه تعدادی از نخبگان و اساتید دانشگاهی طرفدار افکار مهدی بازرگان هستند.

 


وی جریان اپوزیسیون قومیت‌گرا را از دیگر گروه‌های ضدانقلاب در داخل کشور دانست و گفت: امروز صدها کانال ترک زبان به ترویج ابتذال فرهنگی می‌پردازند، ضمن این‌که سلطنت‌گرایان نیز بازگرداندن سلطنت و رژیم پهلوی به حاکمیت کشور را از سوی دیگر پیگیری می کنند و تلاش دارند نخبگان و جوانان را به سوی خود جذب کنند.

 


حجت الاسلام قربانی با بیان این‌که تمامی گروه‌های اپوزیسیون انتخابات را تحریم می‌کنند و یا اینکه می‌گویند باید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کرد، افزود: امروز در مقطع حساسی از تاریخ قرار گرفته‌ایم مقطعی که از همه سو بر شیعه فشار وارد می شود و شیعیانی که در دیگر کشورها زیر بار ظلم و وحشی‌گری استکبار جهانی  مقاومت می‌کنند چشم امیدشان به ملت ایران است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب هر دو حزب انقلابی و با انقلاب هستند، گفت: شورای نگهبان اعضایی از هر دو حزب را برای شرکت در انتخابات تایید صلاحیت کرده است، بنابر این باید با احترام به قانون و عمل به تکلیف شرعی خود در انتخابات شرکت کنیم./935/302/ب1

ارسال نظرات