۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۱۸۲۳۶

دوره‌های تخصصی تبلیغ در جامعة الزهرا برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره تبلیغ و ارتباطات جامعة الزهرا(س) از برگزاری دوره‌های تخصصی تبلیغ شامل جامعه شناسی تبلیغ، آشنایی با اصول مداحی، روانشناسی اجتماعی وتبلیغ، مهارت های سخنوری، آشنایی با مباحث خانواده، آشنایی با تفسیر آیات کاربردی در تبلیغ در جامعةالزهرا خبر داد.
مبلغان خواهر

 

خانم عزیزی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه جامعة الزهرا(س) یکی از نهادهای محوری برای تربیت مبلغ دینی خواهر است، گفت: در همین راستا این مرکز حوزوی سعی کرده با برگزاری دوره های أموزشی مختلف در زمینه تبلیغ، مبلغانی متخصص و فهیم به عرصه دینی کشور تحویل دهد.

 


مدیر کل اداره تبلیغ و ارتباطات جامعة الزهرا(س) با تأکید بر اینکه دوره های آموزشی این مرکز در زمینه تبلیغ از مهرماه آغاز شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد، افزود: در ترم اول این دوره های آموزشی که از مهرماه آغاز شده 560 نفر از خواهران طلبه حضور یافتند که این دوره ها در بهمن ماه به پایان رسید و به افراد شرکت کننده گواهی پایان دوره اعطا شد.

 

خانم عزیزی تصریح کرد: در دور دوم کارگاه های آموزشی تبلیغ 450مبلغ خواهر شرکت کرده‌اند که در مجموع می‌توان گفت که از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بیش از هزار نفر از خواهران طلبه به صورت تخصصی با مباحث تبلیغ آشنا شده‌اند و لازم به ذکر است که این دوره مربوط به طلاب سطوح عالی یعنی سطح دو و سه بوده و بیشتر شامل مباحث فقهی و تربیتی می شود.

 

وی افزود: با توجه به این که این مباحث از عناصر مهم در تبلیغ و به شمار رفته و از نیازهای روز جامعه است سعی شده دوره های آموزشی با توجه به نیاز جامعه هدف و مخاطبان برای مبلغان برنامه‌ریزی شود.

 

مدیر کل اداره تبلیغ و ارتباطات جامعة الزهرا(س) تصریح کرد: در این دوره های آموزشی مباحثی نظیر طهارت و تقلید از عروه و احکام عملی راجع به خمس و وضو و تیمم، و بخش هایی از صحیفه سجادیه به مبلغان آموزش داده شد تا در این موارد توانمندتر شوند.

 

خانم عزیزی ادامه داد: دوره های آموزشی که در حال حاضر برای مبلغان برنامه‌ریزی شده شامل جامعه شناسی تبلیغ، آشنایی با اصول مداحی، روانشناسی اجتماعی و تبلیغ، مهارت های سخنوری، آشنایی با مباحث خانواده، آشنایی با تفسیر آیات کاربردی در تبلیغ، اصول کلی مشاوره، تربیت مربی زنان، روش بیان احکام، مبحث فقهی طهارت، مبحث تربیتی صحیفه سجادیه، مبحث فقهی صوم، مبحث امام شناسی، مبحث مقتل شناسی می شود.


وی همچنین از برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در جامعة الزهرا(س) خبر داد و گفت: در این دوره ها، مباحث طراحی و نقاشی، روش کلاسداری، تعلیم و تربیت فرزند، هنر و خلاقیت، مهدویت، ادبیات، فن رثا، روانشناسی کودک و نوجوان، بازی و اردو، مسابقات فرهنگی و غیره آموزش داده می شود.

 

مدیر اداره کل تبلیغ و ارتباطات جامعة الزهرا(س) با اشاره به تجمیع چهار مجموعه شامل اداره امور مبلغان، اداره پاسخ به سوالات، اداره دانش آموختگان و اداره طرح مدارس امین در اداره کل تبلیغ و ارتباطات، از یکسان سازی دوره های آموزشی برای تمامی اعضا خبر داد و افزود: با توجه به نیاز سنجی از مبلغان، دوره های آموزشی با سطح کیفی بالاتری برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: برخی کارگاه های پیشنهادی این اداره کل شامل آشنایی با نرم افزار های علوم اسلامی، درست نویسی و ویرایش، روش تحقیق و پایان نامه نویسی، آسیب شبکه های ماهواره ای، مهارت برقراری ارتباط با مخاطب و امنیت اخلاقی در حریم خصوصی و فضای مجازی است که در ترم های آینده برگزار خواهند شد./968/ت302/ی

ارسال نظرات