۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۱۹۱۲۱
با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی؛

گردهمایی اساتید اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی اساتید اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی برگزار شد.
گردهمايي استادان اداره علوم قرآني آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، گردهمایی اساتید اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی و با حضور 500 استاد و مدیر آستان قدس رضوی در دارالقرآن الکریم واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در این مراسم به اهیمت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: انبیاء الهی در طول دوران کتاب‌های آسمانی همچون تورات، انجیل و زبور را به مردم عرضه کردند؛ اما هیچ کدام از آن‌ها همانند قرآن کریم نیست.

 

وی با بیان اینکه قرآن بیان خود خداست، ابراز کرد: اسلام، قرآن و معارف حق یک قرائت دارد و آن هم قرائت خود خداوند است و  خداوند در سور‌های قیامت و اعلی فرموده است که این سوره‌ها اطمینان می‌دهد که ما خود قرآن را جمع‌آوری و قرائت آن را بر عهده داریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه معلمان قرآن رنگ خدا و رسول خدا را دارند، افزود: اولین معلم قرآن خداوند است. از این رو معلمان قرآن باید در تعلیم این کتاب آسمانی رحمانیت را در دستور کار خود قرار دهند.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: معلم قرآن باید ظاهر و باطنش مظهر جمال حق تعالی باشد؛ همچنین باید زیبایی کلام خداوند را به آسان‌ترین روش آموزش دهد.

 

وی با بیان اینکه همه ائمه معصومین(ع) به قرآن انس و عشق داشتند، ابراز کرد: امام رضا(ع) هر سه روز قرآن را ختم می کردند و می فرمودند: زودتر از این هم می شود، اما می خواهم قرآن را با تدبر بخوانم.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه باید با قرآن مانوس شویم و به معنی و مفهوم آن توجه کنیم، گفت: قرآن نسخه‌ای برای درد‌هاست و باید پیام‌هایش را آیه به آیه استخراج کرده و در زندگی به کار ببریم.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن یک عالم ملک و یک عالم ملکوت دارد، تصریح کرد: ملک قرآن در دسترس مومن و کافر قرار دارد تا جایی که پژوهشکده‌های زیادی در دنیای غرب برای شناخت قرآن تحقیق می کنند. اما ملکوت قرآن همان نور قرآن است و تنها کسانی آن را درک می کنند که تقوای الهی داشته باشند.

 

امام جمعه موقت تهران موضوع قرآن را هدایت انسان‌های باتقوا دانست و گفت: اگر بخواهیم با ملکوت قرآن که همان حقیقت قرآن است آشنا شویم باید به دستورات این کتاب آسمانی عمل کینم.

 

در ادامه این مراسم علی امینی گازار، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی پیرامون رویکرد‌ها و سیاست‌های اداره علوم قرآن و حدیث به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نهادینه سازی مفاهیم قرانی یک امر مهم و حیاتی است که برای تحقق آن انسجام بخشی دورهای آموزشی مورد توجه قرار گرفته است. از این رو به جای برگزاری دوره‌های متفرقه، دوره‌های سلسله وار طراحی شده که مفاهیم قرآن می شود.

 

وی افزود: برگزاری کلاس‌ها بر مبنای تقاضا و بر اساس شراط سنی تبیین می‌شود در این راستا کلاس‌ها ممکن در یک سطح سنی بیشتر و در سطح دیگری کمتر برگزار شود.

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: سرفصل‌های آموزشی و کمک آموزشی و دوره‌های تخصصی استادان دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی توسط کارگروه‌های علمی در رشته‌های مختلف تدوین و توسط حوزه‌های تحصصی آستان قدس رضوی بررسی می شود که خروجی آن به صورت طبقه بندی در اختیار مربیان و اساتید قرآنی قرار می گیرد.

 

اجرای گروه روخوانی مرصلات، پخش کلیپ و تجلیل از خانواده‌های مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر و حمید رضا عباسی، همچنین تقدیر از مجید مجتهد زاده و حاج حسن علمی پیشکسوتان اداره علوم قرآن و حدیث از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود./1308/102/ب1

ارسال نظرات