۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۳۱۹۱۶۵
آیت الله نوری همدانی:

اختلاف بین شیعه و سنی توطئه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ این مرجع تقلید گفت: امروز دشمنان جبهه وسیعی در برابر تشیع ایجاد کرده اند و سعی دارند با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی توطئه های خود را محقق سازند.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه مذهبی فرهنگی کوچه های بنی هاشم با بیان اینکه نشان دادن مظلومیت اهل بیت بسیار مهم و تاثیرگذار است، اظهار کرد: مسئله شبیه سازی اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند در معرفی و شناساندن مظلومیت اهل بیت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.


وی با بیان اینکه شیعه در نتیجه انحرافی که در تاریخ اسلام بوجود آمده بود، قرن ها زیر سلطه خلفای بنی امیه و بنی عباس بود، بیان کرد: علامه امینی در کتاب شهدا الفضیله خود به معرفی و پرداختن زندگی بیش از 121 نفر از علمای تشیع در طول تاریخ پرداخته است که در میدان مبارزه با کسانی که حقوق اهل بیت را پایمال می کردند، قهرمانانه ایستادند.


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه افتخار شیعه است که در طول تاریخ هیچگاه اهل بیت(ع) را فراموش نکرده است، تصریح کرد: امروز زمان عجیبی است و در نتیجه دشمنی با تشیع، وهابیت بوجود آمد که با قدرت گرفتن توسط پول نفت و گاز و با تبعیت از آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در مقابل شیعه ایستاده است.


وی گفت: دشمنان می دانند که اگر تشیع قدرت پیدا کند، منجر به سقوط آنها خواهد شد و ما نمونه ای از این را در یمن، بحرین و سوریه مشاهده کرده ایم و در این راستا دشمنان توطئه های بسیار زیادی بر علیه اسلام و تشیع انجام می دهند.


این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی تشیع در جهان قدرت بسیار زیادی پیدا کرده است، افزود: امروز دشمنان جبهه وسیعی در برابر تشیع ایجاد کرده اند و سعی دارند با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی توطئه های خود را محقق سازند.


وی ادامه داد: ما با حفظ وحدت بین شیعه و سنی اجازه نخواهیم داد دشمنان به نقشه های خود دست یابند./858/پ202/ج

ارسال نظرات