۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۳۱۹۶۹۱

محفل شعرخوانی یادواره شهدای مدافع حرم در جامعةالمصطفی مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ محفل ادبی یادواره شعر شهدای مدافع حرم با حضور خانواده های شهیدان بخشی، توسلی، دانش، رضایی و کلانی و شعرخوانی شاعران غیرایرانی در مدرسه عالی برادران جامعةالمصطفی مشهد برگزار شد.
نشست شعر خواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد حسین مهدوی مهر، رییس مجتمع آموزش عالی مشهد، ظهر امروز در جامعه المصطفی با بیان این که امام خمینی (ره) در هنگام شهادت فرزند عالم و بزرگوارشان علامه فرهیخته دانشمند بزرگ شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرمودند که مصطفی(ره) امید آینده اسلام بود، گفت: من امروز این جمله را نسبت به این شهدا عرض می کنم که این عزیزان امید آینده اسلام بودند، آنها طلاب خوش فکر با استعداد و قابل رشدی بودند که می توانستند در آینده جهان اسلام نقش های مهم و اساسی ایفا کنند.


وی با بیان این که جنگ با سوریه، جنگ با یک فرد، یک حزب، یک حاکمیت و یک دولت نیست، تصریح کرد: گاهی، یک فرد گرچه می تواند برای آینده امید تلقی شود، ولی اگر در زمان لازم، برای دین خودش کاری نکند، دیگر اسلامی باقی نخواهد ماند که بتوان برای او امید و آینده ای متصور بود و این ها جنگی هایی هستند که استکبار جهانی به منظور ریشه کن کردن اسلام اصیل راه انداخته است و در هر جبهه ای که آنها بتوانند پیرزو شوند گام بعدی را در جبهه دیگر خواهند گذاشت و ریشه و اساس اسلام واقعی را هدف گرفته اند.


رییس مجتمع آموزش عالی مشهد با بیان این که آن هایی که در جبهه هایی نظیر القاعده، داعش و بوکوحرام به عنوان مدعی اسلام می جنگند، در حال مقابله با مدعیان ریشه کن کردن اسلام است، تصریح کرد: آنان در این راستا از هیچ عمل منافی با شرع و آیین مقدس اسلام فروگذار نکرده و نخواهند کرد، همچنین فتواهایی نظیر اباحه قتل عام فرزندان مؤمنان آن هم با این وضع فجیع در اسلام جایی ندارد.


حجت الاسلام مهدوی مهر یادآور شد: با این وضع حساس اگر این شهدای والامقام به موقع حرکت نمی کردند، امروز در این امنیت نبودیم، از این رو ما مدیون خون این عزیزان هستیم و آن ها رفتند تا اسلام آینده ای داشته باشد و بتوانیم به آینده اسلام امیدوار باشیم.


رییس مجتمع آموزش عالی مشهد  با بیان این که من امروز نه تنها تسلیت عرض نکرده بلکه تبریک عرض می کنم، خاطر نشان کرد: شما به این مساله مفتخرید که امام زمان (عج) سربازان خود را از منازل شما انتخاب کرد و از دامان مادرانی چون شما سربازان امام زمان برخواستند، مادرانی که عفت، پاکدامنی، صفا و انسانیت خود را با شیر پاکی که به فرزندان شهیدشان داده اند، امروز به عنوان یک سند ارائه کردند.


وی با بیان این که خون این شهدای والا مقام باید تا ابد پاس داشته شود، تاکید کرد: در ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) شاهد تجلیل از فاطمیونی هستیم که در مقام عمل به زهرای مرضیه (س) تأسی کردند. شهدایی که در کوچه پس کوچه های ظلم و بیداد از هویت و ولایت بیت زهرای اطهر (س) دفاع کرده و در این راه صداقت خود را با خونشان تثبیت کردند.


گفتنی است؛ در این محفل اسماعیل بختیاری، عباس رضایی، امان الله میرزایی، سیدابوالفضل مبارز، زهرا حسین زاده، نرگس حسینی، سید ابوطالب مظفری، غلامرضا محمودی، سید حکیم بینش و خواهر شهید توسلی اشعاری را با موضوع شهادت و دفاع از حرم خواندند./864/202/ب1

ارسال نظرات