۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۳۲۰۰۸۲

جنبش صابرین فلسطین تصمیم شورای همکاری علیه حزب‌الله را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ جنبش صابرین فلسطین با صدور بیانیه‌ای اقدام شورای همکاری در معرفی حزب‌الله به عنوان یک گروه تروریستی را محکوم کرد.
جنبش صابرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش «صابرین» فلسطین «حِصِن»، گنجاندن نام حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی از سوی شورای همکاری خلیج فارس را محکوم کرد.

 

در بیانیه این جنبش آمده است: این تصمیم در زمانی گرفته می‌شود که برخی کشورها علنا به دنبال عادی‌سازی‌ روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند و حتی برخی اقدام به انجام دیدارهایی با مقامات این رژیم در مکان‌های مختلف کرده‌اند.

 

اشاره این جنبش به دیدار برخی مقامات سابق سعودی با مقامات صهیونیستی است اما صراحتا به نام عربستان و امارات عربی متحده اشاره نشده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: تاریخ حزب‌الله و مجموعه نیروهای مقاومت در فلسطین و لبنان تاریخی واحد است و به سوی تحقق آرمان اصلی امت (فلسطین) پیش می‌رود؛ این اقدام [سعودی-عربی] «خط مقاومت» را نشانه گرفته است.

 

صابرین افزود: این اعلام رسمی عربی از سازمان شورای همکاری که نوک پیکان را به سمت فرزندان امت گرفته، حاکی از آن است که این سازمان در صف صهیونیست‌ها و علیه مقاومت، حقوق و ملت مستضعف ما ایستاده است.

 

چهارشنبه (دیروز) کشورهای عضو شورای همکاری که شامل شش کشور عربستان، امارات، بحرین،‌ کویت، قطر و عُمان است، حزب‌الله لبنان را یک گروه تروریستی معرفی کرد.

 

عربستان نیز سال 2014 حزب‌الله لبنان و عراق را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده بود. در آن زمان بحرین و امارات نیز با اقدام مشابه، از سیاست ضدمقاومت عربستان تبعیت کردند./980/ب102/د

ارسال نظرات