۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۳۲۰۱۲۱
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مشهد:

دلسوزی برای رشد دیگران نباید به قیمت از دست رفتن آخرت انسان تمام شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظافت آزمایش های الهی را مایه رشد و کمال انسان دانست و گفت: هر مرد و زنی باید همسرش را به سمت خدا دعوت کند و اگر نیامد، پابند او نشود و خود را زمین گیر نکند بلکه مسیر رشد خود را به تنهایی طی کند؛ باید دلسوز بود اما نه به این معنا که آخرت خود را فدای دیگران کنیم.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد امشب در جلسه هفتگی بیان معارف نهج البلاغه که با عنوان سلوک علوی در مسجد العلی برگزار شد، درباره آزمایش های الهی گفت: نباید بگوییم خدایا از شر فتنه ها به تو پناه می بریم و ما را آزمایش نکن بلکه باید از خدا بخواهیم ما را دچار آزمایش های سخت نکند چرا که از یک سو آزمایش در دنیا حتمی و از سوی دیگر سبب رشد و کمال انسان است.

 


وی با اشاره به آیه شریفه قرآن که اموال و اولاد انسان را مایه آزمایش او معرفی می کند، تصریح کرد: وجود مال و فرزند در زندگی هر انسانی حتمی است و نمی توان گفت انسان بدون این ها می تواند زندگی کند بنابراین آزمایش جبری و حتمی است.

 


حجت الاسلام نظافت، هدف آزمایش های الهی را آشکار و مشخص شدن انسان های ساخط و انسان های راضی به رزق الهی عنوان و اظهار کرد: برای مثال در زمینه فرزندآوری کسانی که از فرزند زیاد که رنج و سختی شیرین دارد فرار می کنند بدانند خداوند جور دیگر و با رنج تلخ، آن ها را امتحان خواهد کرد.

 


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خدا انسان را با همه چیز و همه کس اعم از مرد و زن، خوبی و بدی، دوست ودشمن، فقر و غنا، فرزند و .... می آزماید تا نهفته های باطنی و ماهیتش برای او آشکار شود وگرنه خداوند به کنه باطن ما عالم است.

 


وی، رفع حالت تکبر از انسان را از دیگر اهداف آزمایش های الهی معرفی و خطاب به همسران اضافه کرد: باید برای موفقیت یکدیگر در امتحان ها تلاش کنید. تواصی و تعاون برای رشد هم داشته باشید. برای مثال بانوانی که فراق همسرانشان را برای جهاد در راه خدا تحمل نکنند، بدانند فقط  تا لحظه مرگ همراه همسرشان هستند و پس از آن از هم جدا می شوند.

 


حجت الاسلام نظافت یادآور شد: هر مرد و زنی باید همسرش را به سمت خدا دعوت کند و اگر نیامد، پابند او نشود و خود را زمینگیر نکند بلکه مسیر رشد خود را به تنهایی طی کند؛ باید دلسوز بود اما نه به این معنا که آخرت خود را فدای دیگران کنیم.

 


مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مشهد با بیان این که انسان ها در آزمایش ها با انتخابشان به فیض و رشد می رسند، گفت: از خدا بخواهیم در لحظه های حساس تصمیم گیری ما را کمک کند و گوشمان را هم برای شنیدن هدایت شنوا کنیم چرا که فرصت برای جبران تصمیم های نادرست بسیار کم است./930/202/ب1

ارسال نظرات