۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۳۲۰۴۶۷
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی عهده دار تغذیه فکری و محتوایی هیأت های مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از وظایف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی در هر استان تغذیه فکری، محتوایی، نظارت و همراهی هیئات مذهبی و تشکل های دینی در کشف و انتقال هرچه بهتر پیام مجالس دینی است.
رضا معممي مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا معممی مقدم در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی که به میزبانی مجتمع ولایت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان برگزار می شد، با اشاره به اینکه هر عزاداری یا محفل مذهبی، دارای یک پیام است، ابراز داشت: انتقال این پیام از سوی وعاظ، مداحان، روحانیان و سخنرانان به مخاطبان از اهمیت بالایی برخودار است که رعایت این نکته خوشبختانه تا کنون باعث شده تا 99درصد از مراسم مذهبی و مجالس هیئتی ما در کشور، دارای معنویت و نورانیت باشد.

 

وی افزود: یکی از وظایف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی در هر استان همین تغذیه فکری، محتوایی، نظارت و همراهی هیئات مذهبی و تشکل های دینی در کشف و انتقال هرچه بهتر پیام مجالس دینی است همچنین ما معتقد هستیم، نهادینه سازی اخلاق و احکام در جامعه از مهمترین اهداف این ستاد است.

 

مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مجالس مذهبی و عزاداری باید آگاهی بخش، امیدوار کننده، وحدت آفرین و مبتنی بر محکمات دینی باشند، گفت: خروجی مراسم و مجالس مذهبی می بایست از برگزاری صرف آن مهم تر باشد لذا هر سال باید ببینیم پس از گذشتن ماه محرم، صفر و دیگر ایام های مذهبی، چقدر اخلاق مدار شدیم و یا به چه میزان توانسته ایم در انتقال مفاهیم به مخاطبان موفق عمل کنیم از سوی دیگر باید دانست که میزان عدم موفقیت و موفقیت هیئات مذهبی به اندازه مخاطب و طول و عرض دسته های عزاداری نیست بلکه به تاثیر گذاری آن است که درست این نقطه، وظیفه اصلی ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی معنا می‌شود.

 

معممی مقدم با تاکید بر اینکه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی یک اتفاق مبارک برای کشور بود که هشت سال پیش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، ابراز داشت: وظیفه این نهاد جلوگیری از بدعت های نادرست در مراسم عزاداری و یا جشن های مذهبی است از سوی دیگر محتوا بخشی به مراسم نیز دیگر راهبرد مهم این ستاد محسوب می‌شود که مجموع این موارد اهمیت ستاد شئون فرهنگی را در جامعه دینی می رساند.

 

وی افزود: ستاد شئون فرهنگی کار خود را به خوبی انجام می دهد اما یک سمت دیگر این ماجرا، هیئات مذهبی هستند که باید از افراط و تفریط و باوردهای نادرست فاصله بگیرند برای مثال باید گفت، نباید برای هر مناسبت مذهبی دهه درست شود و مناسبت های محلی نباید به مناسبت های ملی تبدیل شود، ما حق مناسبت سازی نداریم همچنین وحدت جهان اسلام برای عظت جهان اسلامی مهم است که باید به آن توجه شود.

 

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، همچنین خواستار توسعه متوازن مناسبتی در شهرستان ها شد و گفت: در برخی موارد متاسفانه مشاهده می‌شود، هنوز حق مطلب درباره واقعه غدیر ادا نشده است لذا باید نسبت به مناسبت ها، مراسم، جشن ها و احیاء مذهبی و معنوی، هیئتی و خانگی توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

 

معممی مقدم افزود: اگر چالش های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی درست مدیریت نشود، تبدیل به تهدید خواهد شد و آنجا است که متاسفانه دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد لذا باید به محوریت فرهنگ اسلامی توجه ویژه ای داشت.

 

وی در خاتمه از روسای دستگاه های عضو ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، خواست تا نمایندگان خود در جلسات این ستاد را از افراد دلسوز، آگاه و نمایندگان تام الاختیار و کاردان آن نهاد انتخاب کنند تا این ستاد بتواند در اجرای وظایف خود موفق باشد./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات