۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۲۴۱

فراخوان آثار دهمین جشنواره استانی قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه خواهران تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر دهمین جشنواره استانی قرآن و حدیث حوزه های علمیه خواهران قم، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 30 فروردین ماه اعلام کرد و گفت: بخش آثار هنری به منظور ارج نهادن به هنر والای دینی و تصویرسازی معارف الهی قرآن کریم در قالب های هنری، به رشته‌های این جشنواره اضافه شده است.
بخش هنري دهمين جشنواره قرآن و حديث حوزه هاي علميه خواهران قم

خانم الیاسی، دبیر دهمین جشنواره سالانه قرآن و حدیث حوزه های علمیه خواهران قم  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که طلاب هنرمند تا تاریخ 15 اسفندماه رشته انتخابی خود در بخش آثار هنری  جشنواره را انتخاب کرده اند، گفت: طلاب تا  30 فروردین ماه سال 95 فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.


دبیر دهمین جشنواره سالانه قرآن و حدیث حوزه های علمیه خواهران قم تصریح کرد: :بخش آثار هنری دهمین جشنواره در چهار رشته طراحی و نقاشی، خوشنویسی، تصویرسازی و عکاسی برگزار می شود.

 

خانم الیاسی با تأکید بر این که متأسفانه امروز در مواجه فرهنگی با غرب، هنر اسلامی نیز دستخوش تغییر و تحول شده و آثار هنری به سمت فرهنگ غربی گرایش پیدا کرده اند، گفت: امروزه هنرهای اصیل اسلامی مانند نقاشی و خطاطی که روزگاری بر محور قرآن و معارف اسلامی بود در خانه های ایرانی جای خود را به هنر بی محتوای غربی داده و همین موضوع موجب شد که دبیرخانه جشنواره سالانه قرآن و حدیث در راستای ترویج هنر اسلامی بر محور قرآن کریم بخش هنری را به این جشنواره اضافه کند.


وی با اشاره به این که دنیای امروز دنیای هنر است و هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و معانی دینی به نسل جوان است، ادامه داد: ارج نهادن به هنر دینی می تواند زمینه ساز گرایش انس و الفت نسل جوان از طریق هنر با فرهنگ دینی باشد.


دبیر دهمین جشنواره سالانه قرآن و حدیث استانی حوزه علمیه خواهران با بیان این که ایام عید و فاطمیه بهترین فرصت برای طلاب است تا فرهنگ اسلامی را از قاب دوربین به هنر اسلامی تبدیل کرده و در جامعه ترویج دهد، یادآور شد: هنر بهترین بنیان و منزلت برای در اوج نگه داشتن فرهنگ دینی است و تا زمانی که در کشور ما فرهنگ و هنر دینی زنده باشد اسلام هم ماندگار خواهد بود و دشمن حتی با ترسناک‌ترین نفاق‌ها هم نخواهد توانست رنگ و بوی اسلام و فرهنگ اسلامی را در میان مردم کم رنگ کرده و آن را از بین ببرد./968/ت303/ی

ارسال نظرات