۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۲۱۷۵۷
امام جمعه قلعه گنج:

ایام فاطمیه فرصتی برای تجدید میثاق با حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قلعه گنج ایام فاطمیه را ایام تجدید پیمان با حضرت زهرا(س) دانست و افزود: خواهران و مادران ما از زندگی سرتاسر نورانی این بانوی بزرگوار در ابعاد مختلف زندگی از جمله مادر بودن و زندگی سیاسی و حضور ایشان در همه صحنه ها درس بگیرند.
امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) یک شخصیت بسیار ارزشمندی در جهان اسلام است، حضرت زهرا که بهانه خلقت است در این دنیا 18 سال بیشتر نماند و با همین سن کم زندگی درخشانی را از خود به جای گذاشت.


وی بیا کرد: این بانوی بزرگوار در تاریخ در همه عرصه های مختلف از خود فداکاری به خرج داد و در راستای حفظ ولایت و حرمت دین اسلام خود را فدای اسلام کرد و از این همه خودگذشتگی این بانوی بزگوار باید درس گرفت.


امام جمعه قلعه گنج تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در اوج سادگی و در اوج بندگی خدا که از خود برجای گذاشت؛ خدای تبارک و تعالی مقامی را به ایشان داده بودند؛ که معصوم و سرور همه زنان عالم و اسوه برای همه جهانیان است.


حجت الاسلام نجنو ایام فاطمیه را ایام تجدید پیمان با حضرت زهرا(س) دانست و افزود: خواهران و مادران ما از زندگی سرتاسر نورانی این بانوی بزرگوار در ابعاد مختلف زندگی از جمله مادر بودن و زندگی سیاسی و حضور ایشان در همه صحنه ها درس بگیرند.


وی افزود: در تاریخ اسلام داریم که حضرت زهرا(س) از مرد نابینا که به نزد پدر ایشان بود فاطله گرفت و به جای دیگری رفت تا بوی نامحرم و نابینا به مشام او نرسد و فرمودند من که بینا هستم و می بایست رعایت کنم.


امام جمعه قلعه گنج یادآور شد: تاریخ شاهد است که در بعضی جاها حضرت زهرا(س) با حجاب تمام وارد عرصه اجتماع می شود و فقط برای دفاع از حریم ولایت، دفاع از دین و این بانوی بزرگوار یک جاهایی جبهه اش فقط خانه نشینی است و جای دیگر حضور در اجتماع برای دفاع حریم ولایت و به این معنا که فاطمه زهرا(س) در حفظ حریم حجاب و حفظ دین به ما درس می دهد.


حجت الاسلام نجنو عنوان کرد: ایام فاطمیه فرصتی است که خود را نزدیک کنیم به بانویی بزرگوار که از همه هستی و از همه عزیزانش گذشت و همه سختی را از دل و جان می خرد و در دفاع از ولایت و ارزش های دینی جان خود را فدا می کند و به مظلوم ترین شکل به شهادت می رسد./9709/302/ب1

ارسال نظرات