۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۳۲۱۷۶۲
امام جمعه بندرعباس:

وظیفه مبلغان آشنایی مردم با شخصیت و سیره حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس گفت: آشنایی بیشتر مردم با شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) رسالت مهم مبلغان و سخنوران است.
آيت‌الله غلامعلي نعيم آبادي،‌ امام جمعه بندر عباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرای مرضیه(س) در بندرعباس، فرهنگ سازی حجاب در جامعه امروزی را یک تکلیف دانست و گفت: زنان جامعه اسلامی، حجاب و عفاف فاطمی را در جامعه توسعه و گسترش دهند.

 

وی با تاکید بر جستجوی اوج اقتدار زن در بازبینى هویت زنانه افزود: نمایش توانمندى و ارزشمندى زنان و جبران تحقیر تاریخی آنان در بازشناسى شخصیت فاطمه(س) محقق می‌شود.

 

امام جمعه بندرعباس، مهم‌ترین ماموریت حضرت فاطمه زهرا (س) را ترمیم رابطه امت و امامت با هدف قرار گرفتن استعدادهای جامعه در مسیر ولایت خداوند و زمینه‌سازی برای رشد و کمال بشریت دانست.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رشد و تکامل جامعه مستلزم تعهد عملی جامعه به عهد خود با امامت و ولایت است و تحقق این امر مهم سبب رشد و بلوغ فکری جامعه می‌شود.

 

وی، آشنایی بیشتر مردم با شخصیت حضرت زهرا(س) را رسالت مبلغان و سخنوران با توجه به شأن و منزلت حضرت فاطمه(س) در نزد خداوند در ایام عنوان کرد.

 

آیت الله نعیم آبادی همچنین به ابعاد مختلف شخصیت زهرا(س) اشاره داشت و بیان کرد: شخصیت‌ برجسته و ممتاز این بانو در ابعاد سیاسی‌ و اجتماعی‌ و جهادی‌ درس بزرگی از زندگی را به زنان‌ مبارز و انقلابی‌ و برجسته‌ و سیاسی‌ عالم‌ داد.

 

امام جعه بندرعباس با بیان اینکه درباره‌ فاطمه‌ زهرا (س)هرچه بگوئیم، کم گفته‏ایم تصریح‌کرد: ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) به عنوان خلاصه نبوت و ولایت براى بشریت غیرقابل درک است.

 

وی تاکید کرد: زنان و دختران مسلمان باید به نحو مطلوب از ویژگی‌های زندگی حضرت زهرا(س) نظیر؛ عبادت، بندگی، حجاب و عفاف و اخلاق اسلامی الگو بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه گفت: اگر کسی نتواند از این الگوهای بسیار خوب و معنوی استفاده کند به‌طور یقین در زندگی دنیا و آخرت با مشکل مواجه می‌شود./851/202/ب1

ارسال نظرات