۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۲۲۳۲۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

انفاق‌، بهترین راه شکر‌گزاری از نعمت‌های الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: نعمت‌هایی که خداوند به انسان‌ها ارزانی داشته آنقدر زیاد است که قابل شمارش نیست و بهترین راه شکر‌گزاری از این نعمت‌ها این است که سعی کنیم دیگران هم بتوانند از نعمت‌های خداوندی بهره‌مند شوند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسم جشن شادی با هدف کمک به خانواده های محروم که در ساری برگزار شد، گفت: طبق قانون الهی و طبیعی، آفرینش انسان به‌گونه‌ای است که نمی‌تواند نسبت به سایر همنوعان خود بی‌تفاوت باشد و این جنبه از آفرینش یکی از وجوه تمایز انسان با سایر موجودات است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: از جمله چیزهایی که خداوند در وجود انسان سرشته است ‌حس نوع‌دوستی و نیکوکاری است که در آیات و روایات مختلفی نسبت به این امر تأکید فراوان شده است.

 

وی با اشاره به آیه 197 سوره بقره گفت: از جمله انسان‌هایی که خداوند نسبت به آن‌ها نظر حب و محبت دارد انسان‌های نیکوکاری هستند که در حق دیگران نیکویی می‌کنند و هر کس را که خداوند دوستدار او باشد در عالم خلقت و آفرینش دارای جایگاه وارسته و بزرگی است.

 

حجت‌الاسلام شکریان گفت: مهم ترین نکاتی که از این آیه برداشت می‌شود این است که انسان نباید نسبت به جهان آخرت و خانه ابدی خود غافل شود و تنها به فکر آباد کردن دنیای خود باشد و سعادت آخرت هم وابسته به نوع زندگانی و رفتاری است که انسان در زندگی دنیوی خود در پیش می‌گیرد.

 

وی افزود: انسان باید در زندگی دنیوی خود بخشی از فعالیت‌های خود را هم به کار‌ها و اعمال صالح و نیکوکارانه اختصاص دهد و اگر این کار را نکند هیچ امیدی به سعادت او در آخرت نیست و این موضوع تنها در سایه تلاش و کوشش در جهت اعمال خیرخواهانه میسر است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: انسان باید در زندگی خود دقت کند که هر آنچه که در دست دارد در وهله اول متعلق به خدا و بعد به خود او تعلق دارد و انفاق در راه خداوند هم یکی از اموراتی است که خداوند انسان‌ها را به انجام آن دستور داده است.

 

حجت الاسلام شکریان گفت: نعمت‌هایی که خداوند به انسان‌ها ارزانی داشته آنقدر زیاد است که قابل شمارش نیست و بهترین راه شکر‌گزاری از این نعمت‌ها هم این است که سعی کنیم تا دیگران هم بتوانند از نعمت‌های خداوندی بهره‌مند شوند.

 

وی انفاق کردن را راهی برای نجات از مهلکه‌ها عنوان کرد و گفت: مطابق آیه 195 سوره بقره انفاق سبب می‌شود تا انسان از مهلکه‌ها نجات پیدا کرده و از هلاکت در امان باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نقش احسان در حیات فردی و اجتماعی خاطرنشان کرد: انسان دارای نیازمندی‌های فکری، مالی، روحی و معنوی است و انسان‌ها می‌توانند با احسان کردن به یکدیگر نیازمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف برطرف کند.

 

حجت‌الاسلام شکریان ادامه داد: در بخش مادی با توجه به اینکه در آستانه سال نو هستیم می‌توانیم با احسان کردن،دیگران را هم در شادی‌های خود سهیم کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: بهترین نوع انفاق، انفاق از چیزهایی است که انسان آن‌ها را دوست دارد که در آیات قرآنی از آن تعبیر به «ینفقون مما تحبون» شده است.

 

وی احسان به پدر و مادر را نوع دیگری از احسان و نیکوکاری نام برد و گفت: در آیات مختلفی از قرآن، خداوند انسان‌ها را به نیکی در حق پدر و مادر فرمان داده است و فرزندان مکلف هستند تا در راستای اجرای اوامر الهی در حق پدر و مادر خود احسان و نیکی کرده و حقوق آن‌ها را به جا آورند.

 

حجت‌الاسلام شکریان با ذکر این نکته که «عاق والدین شدن شدید‌ترین عقوبت‌ها را به‌دنبال دارد» گفت: در روایت آمده است که افرادی که نسبت به پدر و مادر خود بی‌توجه باشند و پدر و مادر آن‌ها را عاق کنند بویی از بهشت به مشام آن‌ها نمی‌رسد که این روایت به همراه آیات کلام الله مجید نشان‌دهنده ارزش و مقام والدین در نزد خداوند است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی با توجه به اهداف نظام در محرومیت‌زدایی و حمایت از قشر مستضعف نهاد‌هایی مثل کمیته امداد و اداره بهزیستی تأسیس شده و با همکاری مردم به رفع بخشی از نیازهای مردم مستمند و نیازمند اقدام می‌کنند./1317/202/ب1

ارسال نظرات