۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۳۲۲۴۷۹
عضو ارشد حزب الله:

اقدامات اتحادیه عرب لکه ننگی بر پیشانی اعراب است

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از سکوت حکومت‎های عربی در قبال جنایت‎های عربستان در یمن به شدت انتقاد کرد و اقدامات اتحادیه عرب را لکه ننگی برای اعراب خواند.
شيخ نبيل قاووق نايب رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم هفتمین سالروز شهادت علی کسار الشامی از اعضای این حزب که در حسینیه البرجاوری منطقه بئرحسین برگزار شد، گفت: رژیم صهیونیستی با وجود ارگان های سیاسی و نظامی که دارد به شدت از موشک های حزب الله می ترسد؛ این در حالی است که هراسی از سایر ارتش های عربی ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از قدرت مقاومت هراس دارد نه عملیاتی نظیر طوفان قاطع عربستان، افزود: اسرائیل در حالی از سایر ارتش های عربی نمی ترسد که از هر خانه و کودک و زن و مرد لبنانی هراس دارد و این مساله افتخاری برای ملت مقاومت به شمار می آید چرا که رعب و وحشت را بر این رژیم انداخته اند.

 

حجت الاسلام قاووق، مدح و ثنای اعراب از سوی صهیونیست ها را لکه ننگی برای عروبیت دانست و تصریح کرد: عروبیت بدون کرامت و مقاومت هیچ معنایی ندارد. ما با خون خود از کرامت اعراب حمایت می کنیم اما کشورهای عربی هیچ واکنشی نسبت به خون و کشتاری که از سوی عربستان در یمن رخ می دهد، انجام نمی دهند.

 

این روحانی لبنانی ادامه داد: این اجماع عربی عامل پایمال شدن خون های جاری شده در یمن است و لکه ننگی بر پیشانی اعراب و انسانیت محسوب می شود. جنایت های عربستان در یمن چندین برابر جنایت صهیونیست ها در جنگ 2006 است به گونه ای که در حمله جنگنده های آل سعود به بازاری در یمن 140 تن شهید شده اند و اعراب همچنان در قبال این جنایت ساکت مانده اند.

 

وی خاطرنشان ساخت: عربستان در جنگ با یمن، خود را در پرتگاه قرار داد زیرا هیچ یک از اهداف این کشور در یمن محقق نشده است و یمنی ها همچنان مقاوم خواهند ماند.

 

عضو ارشد حزب الله هجمه علیه مقاومت اسلامی را ناشی از شکست عربستان در یمن توصیف کرد و گفت: عربستان امروزه تنها شکست و ناامیدی را در یمن، عراق، سوریه، بحرین و لبنان متحمل شده و به دنبال راهی برای بهبود زخم این شکست هاست.

 

حجت الاسلام قاووق در پایان اظهار داشت: تروریستی خواندن حزب الله تنها بر روند پیروزی های این حزب می افزاید چرا که حزب الله در بهترین حالت و روزهای ممکن قرار دارد و پس از دخالت در سوریه به قدرت بیشتری در زمینه نظامی و سیاسی و ملی دست یافته است./980/ب902/د

ارسال نظرات