۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۳۲۲۷۹۲
حجت الاسلام عالی:

خیر، فراوانی و ماندگاری از شاخصه های برکت هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عالی در حرم مطهر رضوی گفت: برکت صرفا به معنای زیاد شدن نیست، بلکه هر چیزی که دارای سه عنصر خیر، فراوانی و ماندگاری باشد، دارای برکت است.
حجت الاسلام عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مسعود عالی، کارشناس دینی رسانه ملی، در هشتمین روز سال جدید در رواق امام خمینی(ره) با تبیین مفهوم برکت در زندگی اظهار کرد: در علم اقتصاد یا علم روانشناسی متأسفانه به موضوع برکت اهمیتی داده نمی شود در حالی که واقعیتی است که به برخی چیزها تعلق می گیرد.

 

وی با اشاره به ماهیت برکت بیان کرد: مبارک، تبریک، تبرک و برکه واژه های هم خانواده «برکت» است و جایی که آب فراوان است را برکه می گوییم.

 

کارشناس دینی رسانه ملی عنوان کرد: به طور کلی هر چیزی که دارای سه عنصر خیر، فراوانی و ماندگاری باشد، برکت است و برکت صرفا به معنای زیاد بودن نیست بلکه چیزی که برکت دارد خیر و فایده آن بسیار و ماندگار است.

 

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: برکت در زندگی به منظور ثروتمند بودن یا کمیت مالی نیست، ممکن است مالی کمیت چندانی نداشته باشد اما مؤثر و دارای فواید بسیاری است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد: شاه عباس صفوی ساختمان و بناهای بسیاری ساخت اما تنها کاروانسراهایی که به عنوان زائرسرا ساخت ماندگار شد، کاروانسراهایی که محل اطراق کاروان های کربلایی بود.

 

مفاتیح الجنان، مصداقی از برکت است

این کارشناس دینی رسانه ملی عنوان کرد: بسیاری از افراد کتاب نوشتند که کتاب هایشان در کتابخانه ها دست نخورده مانده و کسی سراغ آن ها نرفته است، در مقابل مفاتیح الجنان شیخ قمی کتابی است که در هر خانه ای کنار قرآن هست، هر زائری در حرم رضوی آن را مطالعه می کند، بنابراین مفاتیح الجنان کتاب بابرکتی است و مرحوم شیخ قمی در ثواب همه خواننده ها شریک است.

 

حجت الاسلام عالی متذکر شد: چیز با برکت خیرِ زیادی دارد اما زیاد بودنش محسوس نیست و به چشم نمی آید به طور مثال زیاد بودن چندین میلیون پول محسوس و قابل شمارش است ولی گاهی مبلغی خیر و فایده بسیاری دارد که زیادی آن به چشم نمی آید.

 

وی با بیان این که کاسب های قدیمی به فکر هم بودند و آن ها را رقیب نمی دانستند، اظهار کرد: بسیاری از افراد قدیمی سواد نداشتند اما با صفا بودند، اطلاعات دین چندانی نداشتند اما باورهای دینی قوی داشتند و به دنبال برکت و نسبت به هم دلسوز و مهربان بودند.

 

حجت الاسلام عالی ابراز کرد: ممکن است افراد کاسب با تزیین مغازه و محل کار خود با چراغ های رنگارنگ مشتری را جذب کنند اما خداوند را با چیزهای دیگری باید جذب کرد تا زندگی برکت پیدا کند./1308/202/ب1

ارسال نظرات