۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۳۲۳۳۹۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

امامزادگان بهترین الگو برای رسیدن به رشد و تعالی انسانی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که امامزادگان بهترین الگو برای رسیدن به رشد و تعالی انسانی هستند، گفت: قرآن‌کریم مسیر درست و غلط را به انسان آموزش می‌دهد و ما برای رسیدن به ارزش‌های انسانی در درجه اول باید قرآن را الگوی زندگی خود قرار دهیم.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امشب در مراسم اختتامیه طرح آرامش بهاری در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری با اشاره به استقبال گسترده از این طرح در ایام تعطیلات نوروز، گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، در راستای توسعه فرهنگ دینی و معرفتی در سطح جامعه است زیرا هجمه فرهنگی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی به شدت و با قدرت در تغییر اذهان عمومی در حال انجام است.

 

وی با بیان این که باید اقدامات مناسب در جهت مقابله و خنثی کردن جریان‌های انحرافی انجام شود، افزود: خیمه های معرفت طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای خنثی کردن توطئه های دشمنان و هجمه های فرهنگی آنان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به استقبال مردم و مسافران و زائران نوروزی از طرح آرامش بهاری، عنوان کرد: مهم ترین هدف طرح، استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم است تا این اماکن به اولویت اصلی مردم در ایام خاص سال تبدیل شوند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که برنامه‌های فرهنگی ما در کشور باید با مبانی اسلام و انقلاب مطابقت داشته باشد، تصریح کرد: نباید شاهد مسائلی در کشور باشیم که با مبانی اسلامی و انقلابی ما در تضاد است.

 

وی با اشاره به نگرانی‌های فرهنگی مقام معظم رهبری افزود: فرهنگ دینی در جامعه اسلامی باید آنچنان دارای قوت باشد تا در شرایط سخت و بحرانی بتواند دغدغه‌های دلسوزان نظام را برطرف سازد.

 

حجت‌الاسلام علیزاده بستر فرهنگ را خانواده عنوان کرد و بیان داشت: ‌به جز خانواده بسیاری از فضاها و نهادها در شکل‌دهی به فرهنگ صحیح عمومی نقش بسزایی دارند و در این میان نقش خانواده از همه بیشتر است، اما نباید از مقاوم سازی فرهنگ خودی غافل شد.

 

وی راه مقابله در موضوع فرهنگی را اهمیت دادن به مسائل دین، اخلاق و ارزش‌های انسانی اسلامی دانست و یادآور شد: به موازات جنگ فرهنگی جنگ سیاسی دشمن هم وجود دارد.

 

مدیر کل اوقاف مازندران به خطر نفوذ فرهنگی دشمن اشاره کرد و با بیان این که نفوذ فرهنگی دشمن بسیار خطرناک تر از نفود سیاسی و اقتصادی است، تصریح کرد: تقویت مبانی دینی با بهره گیری از ظرفیت های دینی موجود بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن به کشورمان است.  

 

وی با اشاره به این که هجمه های وسیع فرهنگی غرب با چهره های گوناگون به حریم های خصوصی مردم نیز ورود پیدا کردند، ادامه داد: امروز این هجمه های فرهنگی در حال سست کردن بنیان خانواده ها هستند.  

 

مدیر کل اوقاف مازندران تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را اتمام حجت ایشان برای همگان دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود برنامه و شاخص های لازم برای عرصه فرهنگی معین کردند.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امامزادگان بهترین الگو برای رسیدن به رشد و تعالی انسانی هستند، ادامه داد: قرآن‌کریم مسیر درست و غلط را به انسان آموزش می‌دهد و ما برای رسیدن به ارزش‌های انسانی در درجه اول باید قرآن را الگوی زندگی خود قرار دهیم. 

 

وی با اشاره به این که هر کسی با هر روشی می‌تواند عشق و علاقه خود را به خاندان اهل‌بیت (ع) نشان دهد، اضافه کرد: حضور در محافلی که به نام شهدا و اهل‌بیت(ع) مزین شده، نوعی عشق و علاقه به ائمه‌اطهار و اهل‌بیت(ع) است. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مازندران افتخار دارد از یک‌هزار و 222 امامزاده میزبانی می‌کند، ادامه داد: ترویج ارزش‌های انسانی، ترویج معارف الهی و ترویج قرآن‌کریم از گفتمان انقلاب اسلامی ایران است. 

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز روحیه ولایت‌مداری را مدیون امامزادگان و خاندان اهل‌بیت(ع) هستیم، افزود: تنها ولایت و ولی‌فقیه است که می‌تواند بشریت و مؤمنان را در مقابل دشمنان محفوظ نگه دارد./1317/203/ب2

ارسال نظرات