۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۳۲۳۴۱۹

همایش همبستگی ملی و قومی از منظر دین اسلام در ایرانشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش همبستگی ملی و قومی از منظر دین اسلام با حضور علما، نخبگان، طلاب و ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی ملازهی، امام جمعه سرباز در همایش همبستگی ملی و قومی از منظر دین اسلام که با حضور علما، نخبگان، طلاب و ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع امروز در مسجد جامع فاطمه الزهرا(س) شهرستان ایرانشهر برگزار شد، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران داعیه وحدت و همدلی در کشور و منطقه است که همبستگی زیبایی میان مردم آن وجود دارد؛ مردم ما باید آگاه باشند و مواظب برنامه‌های کورکورانه دشمن که هدفش جدایی بین شیعه و سنی است، باشیم.


امام جمعه سرباز اظهار کرد: مهم ترین مسأله امروز در استان ما بین تشیع و تسنن، وحدت و همبستگی است.


مولوی عبدالمالک ملکی پور، امام جمعه کنارک نیز در این مراسم عنوان کرد: قرآن کریم بر اتحاد، همبستگی و اخوت بین مسلمانان تاکید بسیار کرده است. مومن واقعی باید خیرخواه کل عالم باشد همچون نبی مکرم اسلام تا انسان ها از هلاکت و بدبختی به دور باشند. ما امروز باید از اختلاف و دودستگی پرهیز کنیم.


وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب شکوهمند ما، در کل کشور به ویژه استان ما همه مراکز علمی و حوزه ای در زمینه علم و دانش رونق زیادی بخشیده است و نخبگان و علمای زیادی را برای حفظ اسلام، وحدت و برادری تربیت کرده است.


مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز در این همایش بیان کرد: قران کریم پیام ماندگار و جاودان و انسان ساز است. قرآن صریح ترین جهت ها را درباره وحدت اسلامی بیان کرده و باید سرلوحه ما برای ایجاد وحدت و همبستگی قرار گیرد. همه انبیای الهی بر پرهیز از اختلاف و تفرقه افکنی جهت دهی می کردند.


وی اضافه کرد: امروزه دشمنان اسلام به ویژه غرب می خواهد با استفاده از تجهیزات خود از قبیل ماهواره ها و ترویج فرهنگ ابتذال و بی بند و باری بین مسلمانان اختلاف انداخته تا اسلام ناب محمدی را از بین ببرد./831/202/ب1

ارسال نظرات