۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۲۳۴۰۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان مطرح کرد؛

ضرورت روزآمدی تکنیک های ترویج و آموزش قرآن کریم

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به روزآمد کردن تکنیک های ترویج و آموزش قرآن کریم، گفت: برای حضور در میدان رقابت های قرآنی می طلبد تمامی این فعالیت ها کارآمد و روز آمدتر شودند؛ چرا که با تکنیک های 10 سال گذشته نمی توان امروز در رقابت با ارگان های دیگر در میدان حضور داشت.
حجت الاسلام مسعود صفی یاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، امروز در نخستین نشست هم اندیشی قرآنی استان های منطقه 5 کشور در زنجان، با اشاره ضرورت پاسخگویی مسؤولان مؤسسات قرآنی گفت: باید امروز مسؤولان مؤسسات و نهادهای قرآنی به این سؤال پاسخگو باشند که بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی تا چه اندازه موفق بوده و چه تعداد قاری و حافظ قرآنی تربیت کرده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم طراحی سند چشم انداز بلند قرآنی اظهار داشت: باید یک سند چشم انداز قرآنی برای خود طراحی و برنامه ریزی کنیم و این البته یک آرزوی بسیار شیرین است که یک طرح هائی برای آینده نگری در تربیت حافظان و قاریان داشته باشیم.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به ضرورت نهادینه سازی فهم مفاهیم قرآن کریم در جلسات قرآنی و دوری از مفهوم زدایی جلسات تصریح کرد: باید به جلسات قرآنی خود عمق و فهم عمیق مفاهیم این کتاب آسمانی افزوده شده و جلسات را به سوی فهم محوری سوق دهیم.

 

حجت الاسلام صفی یاری در ادامه با اشاره به عدم مطلوبیت فضای سیاسی استان زنجان افزود: ما در حوزه قرآن کریم نیازمند یک آینده نگری گسترده هستیم که البته در زنجان با آغاز به کار مجموعه پیروان انقلاب اسلامی این کار انسجام خوبی گرفته است اما باز هم جای پیشرفت دارد که البته با توجه به عدم مطلوبیت فضای سیاسی استان، جای باز تعریف و بازبینی جدید در این مقوله وجود دارد.

 

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با تأکید بر ضرورت هدفمند سازی هزینه های قرآنی گفت: باید جلسات و برنامه های قرآنی سازمان ها طوری اداره شود که هزینه های خوب صورت گرفته در این زمینه از سوی ارگان های فرهنگی، به یک خروجی و نتیجه مطلوب ختم شود.

 

وی در پایان با اشاره به روزآمد کردن تکنیک های ترویج و آموزش قرآن کریم اظهار داشت: در زمینه فعالیت های قرآنی رقابت های خوب و رفیقانه ای امروز در سطح استان زنجان شکل گرفته است که می طلبد تمامی این فعالیت ها کارآمد و روز آمدتر شودند؛ چرا که با تکنیک های 10 سال گذشته نمی توان امروز در رقابت با ارگان های دیگر در میدان حضور داشت./202/949/ب1

ارسال نظرات