۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۲۴۷۰۴

۱۲ میلیون زائر در مراسم شهادت امام کاظم شرکت کردند

مراسم شهادت امام کاظم (ع) با حضور بیش از 12 میلیون تن در شهر کاظمین برگزار شد.
مراسم شهادت امام کاظم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، سامی المسعودی، معاون اداری و مالی اداره اوقاف شیعیان عراق، امروز طی بیانیه‎ای به برگزاری باشکوه مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در عراق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: میلیون‎ها تن از زائران امام موسی کاظم (ع) از داخل و خارج عراق طی روزهای گذشته برای شرکت در مراسم شهادت این امام همام به شهر کاظمین رفتند.


وی افزود: طبق آمارهای رسمی بیش از 12 میلیون تن در مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) شرکت کردند.

 

سایت خبری السومریه نیوز عراق طی خبری اعلام کرد که گردان سرایا السلام وابسته به جریان صدر عراق با همکاری نیروهای امنیتی مسؤولیت محافظت از زائران را بر عده گرفته‎اند.


این سایت خبری تصریح کرد: اعضای سرایا السلام در برخی از مناطق بغداد مانند شهرک صدر، العامل، بغداد الجدیدة و الزعفرانیة مستقر شده‎اند.


سیدعمار الحکیم نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: زائران عزادار با پیاده‌روی میلیونی خود به سوی کاظمین، اصول و مبانی را تمرین می‌کنند که امام هفتم شیعیان به خاطر آن‌ها به شهادت رسید.


در این پیام ضمن تکریم این زائران آمده است: زائران پیاده‌، اصول و ارزش‌های اخلاقی را فرا می‌گیرند و تمرین می‌کنند که امام موسی بن‌جعفر(ع) به خاطر آن‌ها به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


گفتنی است که روز گذشته طی حمله تروریستی به زائران امام موسی کاظم (ع) 10 تن کشته و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند. /994/ب902/د

ارسال نظرات