۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۴۲۴۷۴۲
جهانگیری:

اقتصاد مقاومتی عدالت محور و دانش بنیان است

معاون اول رییس جمهور با بیان این که اقتصاد مقاومتی عدالت محور و دانش بنیان است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با تکیه بر توان و تولیدات داخلی گام برداشت و حرکت چرخ اقتصاد کشور را تسریع بخشید.
معاون اول رییس جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، عصر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی استان لرستان، گفت: استان های آذربایجان شرقی و لرستان با تصویب هیأت دولت به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند.

 

وی عنوان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است دستگاه های اجرایی هماهنگی لازم را داشته باشند.

 

جهانگیری ابراز امیدواری کرد که با اجرای موفق طرح اقتصاد مقاومتی بتوان زمینه لازم را برای توسعه و اجرایی شدن این طرح در دیگر استان‌های كشور فراهم کرد.

 

وی در ادامه از وزیر كشور درخواست کرد که به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، با همكاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، ملی و استانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کند.

 

معاون اول رییس جمهوری در ادامه با بیان این که برای مقابله با تحریم ها باید اقتصاد کشور را به حدی سامان دهیم که دچار ضربه نشود، عنوان داشت: این امر نیازمند همت والا و دراز مدت است.

 

وی اقتصاد مقاومتی را درون زا خواند و اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید توان داخلی را افزایش داد و از ظرفیت های داخلی کشور استفاده کرد.

 

جهانگیری با بیان این که اقتصاد مقاومتی یك اقتصاد دانش بنیان و عدالت محور است، افزود: اقتصاد مقاومتی را باید به یک گفتمان غالب در جامعه تبدیل كرد.

 

وی با بیان این که منظور از عدالت محوری این است که همه از امكانات مساوی بهره مند شوند و كسی احساس تبعیض نداشته باشد، گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ سازی شود تا مردم خود را با شرایط كشور تطبیق دهند.

 

جهانگیری در ادامه اقتصاد مقاومتی را برون نگر خواند و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد جهانی تعامل دارد و اقتصادی حبس شده و منزوی نیست.

 

وی با اشاره به این که اقتصاد ایران در سال های متمادی در راستای اتكا به نفت و دولتی بودن از بیماری های مزمن رنج می برد و موجب تورم دو رقمی كشور شده است، گفت: حركت چرخ اقتصاد كشور باید تسریع یابد.

 

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: سیاست تعرفه ای و تجاری كشور باید در راستای رونق تولید باشد، سیاست های پولی و بانكی متناسب در جهت حركت تولید در كشور وضع شود و بانك ها با رعایت خطوط قرمز، همكاری مناسبی داشته باشند./202/9451/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات