۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۲۵۶۳۸
امام جمعه موقت شهرستان کاشان:

داعش نمونه اي از اسلام هراسي آمريکایی ها است

امام جمعه موقت شهرستان كاشان گفت: امروز نيز مسأله داعش که نمونه اي از اسلام هراسي در دنيا از سوی آمريکا است به نام اسلام دست به جنايات وحشتناک مي زند ازاين رو، افرادي که قدرت تحليل وتشخيص ندارند درمورد اسلام دچاراشتباه و سوء برداشت مي شوند و اسلام دروغين داعش را باور مي کنند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام اسلامي تبار، يكشنبه شب در جلسه تفسير قرآن در مسجد آيت الله رضوي كاشان در ادامه تفسير جلسات قبل به تفسير آيه 5 سوره قيامت بَلْ يرِيدُ الانسنُ لِيفْجُرَ أَمَامَهُ اشاره كرد و گفت: انسان شك در معاد ندارد بلكه او مى‏ خواهد  آزاد باشد و  مادام العمرگناه كند.

 

وي افزود: براساس اين آيه مي توان گفت، اينگونه نيست که انسان در قدرت خداوند شک داشته باشد، بلکه دليل انسان براي انکار قيامت آن است که به اين فرض که قيامتي وجود ندارد فسق و فجور کند، از اين رو اين آيه اشاره به مادي گري دارد و مادي گري به اين معنا كه انسان مانند كمونيست تصور كند در وراي اين جهان، دنياي ديگر وجود ندارد و مرگ پايان را ه است.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه به تشريح دلايل مادي گري در بين انسان ها اشاره كرد و گفت: يکي از علت هاي مادي گري که در اين آيه نيز به آن اشاره شده اين است که انسان مي خواهد آزاد و بي بند و بار باشد و براي باز کردن راه خود به طرف مادي گري و انکار قيامت مي رود كه علت آن نيز مسائل اخلاقي، روحي و رواني است.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار از عوامل اجتماعي به عنوان يكي ديگر از دلايل مادي گرايي انسان نام برد و افزود: در جامعه اعمال منفي، خلاف عرف و دين از سوی متدينين و کساني که به دين مقيد هستند صورت مي گيرد و چون عده اي از افراد جامعه نمي توانند درست اين مسأله را تفسير و تحليل کنند، اين اعمال را به دين منسوب مي کنند و دين را مورد هجمه قرار مي دهند.

 

وي يادآور شد: در دوره رنسانس سران کليسا دانشمندان و افراد فرهيخته علمي را که نظريات و اکتشافات جديدي منتشر مي کردند، به دليل يافته ها و اکتشافات شان که تنها علمي بودند نه سياسي، مجازات و حتي به طرز فجيعي اعدام مي کردند که در نتيجه عده اي از مردم اين اعمال خشن و غير معقول را نشات گرفته از دين مسيحيت دانسته و از دين خود بازگشتند.

 

يكي از عوامل دوري از دين عملکرد منفي افراد منسوب به دين است

امام جمعه موقت كاشان يکي از عوامل دوري از دين را عملکرد منفي افراد منسوب به دين دانست و افزود: امروز نيز مسأله داعش که نمونه اي از اسلام هراسي در دنيا از سوی امريکا است به نام اسلام دست به جنايات وحشتناک مي زنند از اين رو، افرادي که قدرت تحليل و تشخيص ندارند در مورد اسلام دچار اشتباه و سوء برداشت مي شوند و اسلام دروغين داعش را باور مي کنند. 

 

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: شبهات مطرح در مسأله دين از ديگر عوامل انحراف ودوري از دين است چرا كه انساني دچار ضعف استدلال و کمبود مطالعه است و نمي تواند شبهه وارد شده به دين را حل و رفع و دفع نمايد و در نتيجه شبهه مانند ويروس و ميکروب وارد دين و روح انسان شده و از درون شروع به آلودگي و خوردن مي کند كه انسان در چنين مواقعي بايد به علماي دين مراجعه کند.

 

به گفته وي، در بحث شبهه و خرافات نيز افرادي هستند كه مي توانند برخي از كساني را كه فاقد قوه تشخيص خرافات از واقعيات هستند را دچار مشکل کنند.

 

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به ضعف استدلال در وجود برخي از اشخاص گفت: برخي افراد اگرچه قصد دارند از دين دفاع کنند اما به دليل اينكه نحوه دفاع  آنها ضعيف است دچار مشكل شده و در نتيجه سبب دوري مخاطبان از دين  شوند و اين در حالي است كه  اين افراد مي توانند در مورد موضوع مورد شبهه در رابطه با دين تحقيق وبررسي كنند.

 

به گفته وي، انسان بايد به دنبال پرسش و تحقيق باشد و زماني دراو شبهه و سؤالي ايجاد مي شود بايد سؤال کند.

 

امام جمعه موقت كاشان در ادامه با اشاره به توضيح و تفسير آيات 7 تا 10 سوره قيامت گفت: سؤوال كفار در مورد زمان وقوع قيامت در آيه 6 سوره قيامت به اين دليل نيست که آنها قيامت را قبول داشته و بخواهند از زمان وقوع آن اطلاع داشته باشند بلکه مي خواهند بگويند که اصلا قيامتي وجود ندارد.

 

وي افزود: خداوند در جواب كفار و زمان وقوع قيامت در آيات 7 تا 10 اين سوره فَإِذَابَرِقَالْبَصرُ وَخَسفالْقَمَرُ وَجُمِعَالشمْسوَالْقَمَرُ مي فرمايد، وقتي که چشم ها ازشدت وحشت مي گرد مي شوند و ماه تاريک مي شود  و خورشيد و ماه جمع مي شوند.

 

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه در تفسير اين آيه نظر واحدي وجود نداشته و از آن چندين برداشت و تفسير متفاوت وجود دارد يادآور شد: يك برداشت اين است كه ماه و خورشيد با هم و هماهنگ و از يک نقطه طلوع مي کنند، برداشت ديگر ماه وخورشيد کلا از صحنه روزگارجمع و برچيده مي شوند و برداشت ديگر اين است كه در آستانه قيامت خورشيد، ماه را مانند آهن ربا به طرف خود جذب مي کند و به سوي خود مي کشد.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: خداوند در آيه 10 سوره قيامت يقُولُالانسنُيوْمَئذٍأَينَالمَفَرُّ كه انسان در زمان قيامت سؤال مي كند پس راه فرار كجا است و به كجا فرار كنيم، گفت: اين امر بيانگر شدت پشيماني و شرم و ازترس عذاب الهي است چرا كه انسان فکرمي کند براي فرار از اين واقعه و بازخواست راهي وجود دارد./202/1307/ب1

ارسال نظرات