۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۲۷۵۰۱

برپایی کارگاه «آموزش نماز به کودکان» در سیستان و بلوچستان

کارشناس قرآن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه «آموزش نماز به کودکان» ویژه طلاب حوزه‌های علمیه در شهرستان‌های زاهدان، زابل و زهک برگزار شد.
نماز جماعت در مدارس

فریبا نارویی، کارشناس قرآن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی از 19 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری در سه حوزه زاهدان، زابل و زهک اجرا شد.

 

وی بیان کرد: این کارگاه‌ها به مدت 5 تا 7 روز، با تدریس استاد مهدی فاضلی از تهران برگزار شد که مورد استقبال فراوان طلاب قرار گرفت، بطوری که در زاهدان بیش از 250 طلبه در این دوره شرکت کردند.

 

کارشناس قرآن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: آشنایی با شیوه‌های نوین تبلیغ نماز و ترغیب کودکان به انجام این فریضه الهی، آثار نماز در زندگی انسان و همچنین بیان وظایف والدین، معلمان و مربیان در ایجاد علاقه به نماز در کودکان از اهداف برگزاری این کارگاه‌ها بود.

 

وی اظهار کرد: یکی از مواردی که در ترغیب کودکان به نماز اهمیت دارد، این است که نباید از جملات امری استفاده شود، بلکه با تشویق و به صورت غیر مستقیم و با الگو سازی مناسب آن‌ها را به این امر تشویق کنیم.

 

نارویی ادامه داد: با توجه به این‌که کودکان از والدین خود الگو می‌گیرند بهتر است والدین با توجه به رفتارهای خود بستر مناسب تربیتی را برای کودکان خود ایجاد کنند./303/831/ب1

ارسال نظرات