۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۴۳۲۷۰۲
حجت الاسلام حسینی قمی:

توجه به سرگرمی سبب غفلت از کارهای فرهنگی و دینی شده است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این موضوع که فیلم و سریال تلویزیونی هم باید حد و حساب داشته باشد، گفت: در واقع نباید همه وقت مردم با سرگرمی و نمایش برنامه های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان پر شود.
سیدحسین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه چهارشنبه 26 خرداد در جمع مدیران، ائمه جماعات و رابطین کانون های مساجد مشهد در حرم رضوی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان، ماه ضیافت خداوند است و رحمت الهی در آن به اوج می رسد.

 

وی با بیان این که این ماه، ماه خودسازی است، افزود: در واقع رمضان فرصت مغتنمی است که ما به نقاط قوت و ضعف خودمان توجه و آنها را شناسایی کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه قم درادامه با بیان این که در گذشته وقتی ماه مبارک رمضان فرا می رسید همه به یاد دعا و عبادت و نیایش می افتادند، اظهار کرد: اما متأسفانه در شرایط حاضر بسیاری از افراد در این ماه فقط زمان سریال های تلویزیونی را بررسی می کنند و برنامه هایشان را با این برنامه ها تنظیم می کنند.

 

فیلم و سریال تلویزیونی هم باید حد و حساب داشته باشد

وی ضمن بیان این موضوع که فیلم و سریال تلویزیونی هم باید حد و حساب داشته باشد، تصریح کرد: در واقع نباید همه وقت مردم با سرگرمی و نمایش برنامه های تلویزیونی پر شود و توجه به سرگرمی سبب غفلت نسبت به پرداختن به کارهای فرهنگی و دینی شده است و امروز این فعالیتها جاذبه خودشان را از دست داده اند.

 

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر آموزش احکام به جوانان گفت: در واقع ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و به همین بهانه هم می توان احکام را در مساجد به نسل نو آموزش داد تا امروز جوانان در کوچکترین مسایل احکام با مشکلات مواجه نشوند.

ارکان مهم مساجد

 

حجت الاسلام حسینی قمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مساجد سه رکن دارند، اظهار کرد: امام جماعت مسجد به عنوان یکی از مهم ترین ارکان باید دارای جاذبه باشد و امام جماعتی که جوانان و دردهایشان را نشناسد موفق نیست.

 

وی رکن دوم مساجد را متصدیان عنوان کرد و افزود: یک مسجد موفق می تواند صادرات هم داشته باشد و مسجد باید بتواند انسان ها را تربیت کند همان طور که در گذشته این کار صورت گرفته است.

 

این استاد حوزه علمیه قم درادامه با طرح این پرسش که چقدر از مساجد ما کلاس درس هستند، تصریح کرد: بدون برنامه ریزی نمی توان شاهد آثار مطلوب در مساجد بود./202/934/ب1

ارسال نظرات