۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۳۳۷۵۸

حضور ۱۵ کشور در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با حضور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی و 20 میهمان از 15 کشور جهان کار خود را آغاز کرد.
بخش بین الملل نمایشگاه قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بعدازظهر امروز با حضور حجت الاسلام حشمتی و سفیر اندونزی و همچنین جمعی از میهمانان خارجی در مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اظهار داشت: یکی از رویدادهای مهم ما هرسال در ماه رمضان با برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اتفاق می‌افتد که این نمایشگاه همزمان با تهران در 100 شهر دیگر کشور نیز برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این نمایشگاه در فضای 50 هزار متر مربع برگزار شده است و آثار هنری هنرمندان و سایر موسسات قرآنی برای بازدیدکنندگان به نمایش درمی‌آید، عشق و علاقه ایرانیان به قرآن سبب شده است که آن‌ها ارادت خود را گاهی در اثرهای هنری ارائه دهند و در شب‌های گذشته از 400 شعر شاعران رونمایی شد.

 

در ادامه این مراسم ناصر عثمان از کشور ایتالیا که قرآن را از زبان عربی به ایتالیایی ترجمه کرده است با اشاره به اینکه از حضور در ایران بسیار خرسند و خوشحال هستم و نمی‌توانم احساسات خود را از حضور در این فضا و مکان معنوی بیان کنم ابراز داشت: پیامبر اسلام بارها در سخنان خود از ایرانیان به نیکی یاد کرده است و در احادیث قدسی وارد شده که اگر علم در ثریا هم باشد مردانی از ایران به آن دست می‌یابند.

 

وی ادامه داد: از این جمله روایات در مورد ایرانیان فراوان است و همین احادیث سبب شد که اشتیاق من برای بازدید از ایران بیشتر شود، از کسانی که سبب شدند این حضور در ایران رخ بدهد سپاسگزارم.

 

گفتنی است در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن 20 هنرمند و فعال قرآنی از 15 کشور جهان حضور دارند که دستاوردهای آن‌ها برای علاقه‌مندان عرضه می‌شود./202/816/ب1

ارسال نظرات