۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۳۵۲۳۰
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

مهم‌‌ترین سرمایه بشر محبت به خدا و اهل بیت است

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در جمه زائران و مجاوران حرم رضوی بر ضرورت تبعیت از اهل بیت تأکید کرد و گفت: مهم ترین سرمایه ما محبت به خدا و اهل بیت (ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم ظهر امروز در رواق امام خمینی (ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: یکی از بزرگ ترین نعمات الهی محبت خدا و اهل بیت (ع) است.

 

وی در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان ماه خداست، الطاف الهی در این ماه شامل همه می شود که ناشی از محبت خداوند متعال بوده و الطاف الهی بیش از همه شامل مؤمنان می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که مهم ترین سرمایه ما محبت به خدا و اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: باید خود را به خدا نزدیک ببینیم کما این که ظهور را نزدیک ببینیم تا تحولی در معرفت مان ایجاد شود؛ این نزدیکی بر ما هرچند بر قلبمان اثر می گذارد.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به این که خدا بعد از این که زمین مُرد، آن را زنده می کند اضافه کرد: از تفسیر این کلام می توان به مسأله ظهور رسید؛ بعد از این که زمین پر از گناه و کفر شد با ظهور امام عصر (عج)، دوباره احیا می شود.

 

وی با تأکید بر این که محبت اهل بیت (ع) به فرد حیات واقعی می دهد افزود: با ظهور امام عصر (عج)، انسانها حیات طیبه و واقعی یافته که نشأت گرفته از محبت خدا و امام (ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری سعادت دنیا و آخرت را در نزدیکی به ظهور دانست و بیان کرد: باید ظهور را نزدیک دانست تا تحمل سختی ها آسان شود، این فاصله کم سبب امیدواری و بهترین سرمایه است.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم به بیان فرمایشی از خداوند پرداخت و تصریح کرد: «هیچ عبدی مؤمن نمی شود مگر این که من در نزد او محبوبتر از خودش باشم»؛ پس مقام قرب الهی طلب شده و باید به تدریج به آن دست یافت و این همان اخلاص است و مقامی بالاتر از اخلاص وجود ندارد.

 

وی با اشاره به این که در بهشت طبقه بندی وجود دارد افزود: محبین حضرت علی (ع) وارد بهشت شده و به مقام رضوان می رسند که خدا از آنان راضی و آنان نیز از خدا راضیند و سرشار از رحمت خدا هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: پیامبر (ص) سه صف برای بشر قائل بودند که شامل تمام تاریخ است که شامل صف مؤمنان، صف کفار و صف منافقان می‌شود.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم درباره کسانی که در صف پیامبر (ص) قرار ندارند، اظهار کرد: اگر مال و امکانات دنیا و فرزندانتان از خدا، رسولش و جهاد در راه خدا دوست داشتنی تر است پس منتظر باشید خدا فرمانش را در مورد شما صادر کند.

 

وی در پایان تصریح کرد: خدا به صراحت در قرآن دوستی و محبت خود و رسولش را بیان داشته و اگر طلب در انسان درست شد حقیقت معرفت را در می یابد./202/861/ب1

ارسال نظرات