انسان تقواپیشه مشکلات زندگی را گامی در جهت دستیابی به قرب الهی می داند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمدقاسم احمدی رییس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه ظهر امروز در مسجد دانشکده علوم قرآنی، ابراز داشت: آرامش انقلابی بر اثر عبادت و بندگی و تهجد و استغفار به وجود می آید.
رییس دانشکده علوم قرآنی تصریح کرد: انسانی که اطاعت خدا را بجای آورده و به مقام قرب الهی نزدیک می شود سوار بر توسن راهوار عترت و امامت از مرزهای غفران عبور کرده و بر سر خوان الهی نشسته و از رحمان الهی سیراب می شود.
وی ادامه داد: اگر آلودگی های درونی که بر اثر گناهان به وجود آمده و زنگارهای قلب خود را بزداییم به طهارت باطنی و سبکی روح دست یافته ایم و می توانیم به برق جنبش عشق به تقوا و بینش الهی دست یابیم.
حجت الاسلام احمدی یادآور شد: سبک و سیاق ماه مبارک رمضان متفاوت است و بندگی بندگان در این ماه متفاوت تر از ماه های دیگر است، رمضان ماه مغفرت بندگان بوده و انسان ها را در حلقه ولایت انبیای الهی قرار می دهد و آن ها را از بشارت رسول خدا (ص) بهره مند می کند.
رییس دانشکده علوم قرآنی اظهار داشت: مقربان به درگاه خدا دیگر برای کسب پاداش، خدا را عبادت نمی کنند و مانند عاشقان سوخته جان، معنای عبادت را درک کرده و عبادات آن ها را به بهترین سمت هدایت می کند.
وی بیان داشت: عشق در روزهای آخر رمضان به کمال می رسد و آن گاه خداوند عاشق انسان پروا پیشه می شود، انسان عاشق به دنبال حساب و کتاب نبوده و تنها به دنبال قرب الهی و سیراب شدن از معنویات است.
حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: خالق جهان هستی در ماه رمضان از بندگان دعوت می کند که به سویش جذب شویم و در این صورت ما را در تمام زمینه ها حمایت می کند و آرامش خود را به ما عطا می کند.
رییس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه تأکید کرد: عبادت و بندگی خدا نشانه آرامش است و انسان باید طوری خود را در آغوش خدا احساس کند که دغدغه مشکلات را نداشته باشد، افراد آرام فرشته خو و مهربان هستند.
وی بیان داشت: انسان پرواپیشه و خدا ترس با نگاهی به مشکلات در می یابد که مشکلات زندگی گامی در جهت تقرب به خداوند متعال است، اعتقاد و باور درونی به خدا موجب آرامش درونی خواهد شد.
حجت الاسلام احمدی در پایان گفت: اگر بنده خود را در پناه خدا بداند و احساس کند که خدا مدافع و حامی او است به سکون و آرامش دست یافته و دست به دامن عوامل دیگر برای کسب آرامش نمی شود و مسائل دنیوی را اسباب و وسیله برای دستیابی به تقرب الهی می بیند./857/202/ب2