۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۳۹۲۵۳
رییس قرارگاه مرکزی اربعین کشور؛

همایش جهانی اربعین حسینی دارای تأثیرات فرهنگی فراملی است

رییس قرارگاه مرکزی اربعین کشور با تأکید بر این‌که همایش جهانی اربعین حسینی دارای تأثیرات فرهنگی فراملی است، گفت: کلام امام خمینی(ره) که می فرمودند؛ راه قدس از کربلا می گذرد، طی سال‌های اخیر همزمان با ایام اربعین حسینی در خدمت به زائران عینیت پیدا کرده است.
سردار امین شریعتی، رئیس قرارگاه مرکزی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار امین شریعتی، رییس قرارگاه مرکزی اربعین امروز در نشست کمیته هماهنگی ستاد اربعین حسینی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: ستادهای اربعین در کشور عامل اتحاد مسؤولان فارغ از سلیقه های سیاسی زیر بیرق اباعبدالله الحسین(ع) شده است.


وی با بیان این‌که یکی از اهداف این قرارگاه جمع کردن بچه های جنگ و دفاع مقدس در کنار هم برای خدمت به سیدالشهدا(ع) است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به این موضوع نظر و تأکید دارند و آن را دارای تأثیرات فرهنگی بسیار بالا و عمیق می دانند.


این فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر این‌که همایش جهانی اربعین حسینی دارای تأثیرات فرهنگی فراملی است، افزود: کلام امام خمینی(ره) که می فرمودند؛ راه قدس از کربلا می گذرد، طی سال‌های اخیر همزمان با ایام اربعین حسینی در خدمت به زائران عینیت پیدا کرده است.


شریعتی با بیان این‌که ستاد آذربایجان شرقی سال گذشته وظایف خود را در مرز شلمچه به بهترین شکل ممکن انجام داد، گفت: استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به استان های عاشورائیان لقب یافته و ستادهای آنان همانند سال گذشته در مناطق مشخص شده استقرار می یابند.


همچنین سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد اربعین در سال گذشته، اظهار داشت: عملکرد استان در سال گذشته باید از سوی کارشناسان مربوطه آسیب شناسی شود و برنامه های جدید بر این اساس اعلام و به هر کدام از امور متصدی خاص مشخص شود.


وی با بیان این‌که سال گذشته 54 هزار نفر از استان به مناطق عملیاتی اعزام شدند که تجربه گرانبهایی بود، بر ضرورت وجود مترجم به غیر از زبان عربی در مرز شلمچه تأکید کرد و گفت: اتباع سایر کشورها نیز از مسیر محول شده به ستاد استان آذربایجان شرقی تردد می کنند.


بنابر این گزارش، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست، اعضای شورای اجرایی کمیته هماهنگی اربعین حسینی برای خدمات رسانی به زائران حسینی در مرز شلمچه را تعیین کرد که طبق آن نماینده استانداری به عنوان دبیر کمیته، نماینده سپاه، نماینده دستگاه های فرهنگی، نماینده عتبات عالیات و شهرداری تبریز به عنوان اعضای این شورا انتخاب شدند./935/202/ب2

ارسال نظرات