۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۴۰۳۸۳
آیت الله دری نجف آبادی:

مسؤولان از حمایت های بی ضابطه نسبت به نزدیکان بپرهیزند

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید براینکه مدیران ایران اسلامی باید متعهد به قانون باشند، گفت: مدیران باید از حمایت های بی ضابطه نسبت به برخی افراد و نزدیکان بپرهیزند چرا که در این صورت نه تنها عدالت جامعه اسلامی خدشه دار می شود بلکه این اقدام نوعی دین گریزی نیز محسوب می شود.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نشست با مدیران استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، بیان کرد: مدیران و مسؤولان در ایران اسلامی باید اخلاق حسنه، پرهیز از تکبر و خدمتگذاری بی منت را سرلوحه امور خود قرار دهند.

 

شناسایی مشکلات و نقاط آسیب‌پذیر استان

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی امروز باید مشکلات معیشتی مردم را با برنامه ریزی های پسندیده رفع کنند، گفت: مهم‌ترین مسؤولیت مدیران اجرایی، شناسایی مشکلات و نقاط آسیب‌پذیر فرهنگی و معیشتی مردم در مناطق مختلف استان است که باید این مشکلات هر چه سریع تر رفع شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید براینکه مدیران ایران اسلامی باید متعهد به قانون باشند، خاطر نشان کرد: مدیران باید از حمایت های بی ضابطه نسبت به برخی افراد و نزدیکان بپرهیزند چرا که در این صورت نه تنها عدالت جامعه اسلامی خدشه دار می شود بلکه این اقدام نوعی دین گریزی نیز محسوب می شود.

 

عدالت و احقاق حقوق ملت

امام جمعه اراک با بیان اینکه عدالت و احقاق حقوق ملت یکی دیگر از ویژگی های مدیریت در جامعه اسلامی است، گفت: آحاد جامعه به ویژه مدیران و مسؤولان باید بدانند که برای عبور از صراط آخرت باید پرونده دنیوی قابل قبولی داشته باشند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مدیران باید ساده زیستی، پرهیز از تجمل گرایی، کسب تقوا و حضور گسترده در محافل مذهبی را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیران در خط مقدم عملیاتی کردن خواسته های مقام معظم رهبری به ویژه تحقق اقتصاد مقاومتی و احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند و باید به عنوان الگوی موثر در این حوزه خدمت کنند.

 

ضرورت ترویج فرهنگ قناعت و ساده‌زیستی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی قناعت و ساده‌زیستی را یکی از مبانی مهم دین مبین اسلام برشمرد و افزود: امروز فرهنگ قناعت و ساده‌زیستی در جامعه فراموش شده و دستگاه‌های فرهنگی باید در این راستا ورود کنند و همچنین قناعت باید در بین مردم و مسؤولان فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

 

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به اینکه خوش فکری، پشتکار و هم افزایی در تمام بخش ها سبب توسعه کشور می شود، گفت: توانمندی اقتصادی و ارتقای شرایط معیشتی ملت در گرو بهره برداری برنامه محور از ظرفیت های موجود صنعتی، کشاورزی و معدنی کشور است.

 

شایان ذکر است، کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر دو هفته یک بار روزهای چهارشنبه در بیت امام جمعه اراک برگزار می شود./202/842/ب1

ارسال نظرات