۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۴۱۱۰۸
عضو ارشد حزب الله:

دست گره خورده با دشمن صهیونیستی لیاقت خدمت به کعبه را ندارد

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به اینکه تاج آل سعود به خون ملت یمن آغشته است، تأکید کرد که دستی که با صهیونیست‎ها مصافحه کند لیاقت خدمت به کعبه را ندارد.
حجت الاسلام نبيل قاووق، نايب رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این حزب در حسینیه منطقه مجدل زون برگزار شد، تغییر نام و چهره و بیعت جبهه النصره را پیروزی جدیدی برای محور مقاومت توصیف کرد و گفت: آنان با این تصمیم به شکست خود در میدان اعتراف می کنند.

 

وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از این گروه تروریستی و ارسال سلاح پیشرفته به آنها از سوی برخی کشورها افزود: دستاوردهای میدانی ارتش سوریه و همپیمانان آن در حلب و سایر مناطق سبب تغییر معادله سیاسی و نظامی و معیارهای قدرت شد و مرحله جدیدی را تأسیس کرد. معادله پس از حلب به هیچ وجه مانند گذشته نیست و پیروزی جدیدی به شمار می آید که نوید پیروزی بزرگ بر پروژه تکفیری و صهیونیستی را می دهد.

 

این روحانی لبنانی تصریح کرد: جبهه النصره با عنوان جدید «جبهه فتح شام»، لبنان و دمشق را هدف قرار داده است بنابراین پروژه تکفیری تروریستی دشمنانه جبهه النصره تغییر نمی کند؛ همانگونه که ما تغییر نکرده و نخواهیم کرد.

 

وی تأکید کرد که دولت باید باید به صورت رسمی اعلام کند که تغییر اسم به معنای پرهیز از پیگرد و مجازات آن نیست و نمی توان نسبت به حضور عناصر این جبهه در عرسال و خاک لبنان به دلیل تغییر اسم سکوت اختیار کرد.

 

حجت الاسلام قاووق با اشاره به عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در حالی که عربستان فتوای فتنه و شکاف و تکفیر مسلمانان را صادر می کند هیچ فتوایی برای تحریم روابط با اسرائیل از این کشور شنیده نمی شود. این در حالی است که هیچ فتوایی درباره اینکه گروه های تکفیری در سوریه، سلاح و مال را از عربستان و دستور را از دشمن صهیونیستی می گیرند یا اینکه عربستان روابط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی از سرگرفته است، صادر نمی شود.

 

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: باید ناله حرمین شریفین از این گستاخی و قساوت در روابط عربستان و اسرائیل را فریاد زده و بگوییم که حرمت و شرافت و قداست حرمین شریفین این اجازه را نمی دهد که دست کسانی که با دشمن صهیونیستی مصافحه کرده اند به آن بخورد.

 

وی خاطر نشان ساخت که دستی که به دست صهیونیست ها گرده بخورد لیاقت خدمت به کعبه را ندارد.

 

حجت الاسلام قاووق در پایان گفت: عربستان هیچگاه به جایگاه خود بازنمی گردد چرا که تاج این کشور به خون شهدای یمن و ننگ عادی سازی و ارتباط با رژیم صهیونیستی آغشته است، در حالی که مقاومت در لبنان به مثابه تاج اعراب و عامل پیروزی و کرامت و شکوه امت های عربی و اسلامی است./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات