۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۴۱۵۳۲

توضیح هلباوی درباره ممنوعیت سفر به ایران

اندیشمند برجسته مصری و عضو سابق گروه اخوان‌المسلمین در گفت‌وگو با رسانه‌های خبری درباره علت ممنوعیت سفر خود به ایران توضیحاتی را ارائه داد.
کمال الهلباوی اندیشمند مصری

به گزارش خبرگزاری رسا، «کمال الهلباوی»، از رهبران سابق گروه اخوان‌المسلمین مصر و رییس و مؤسس انجمن اسلامی لندن در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «العاصمة» مصر، به شایعات مربوط به منع سفر خود به ایران پاسخ داد.

 

وی گفت: سفر به برخی از کشورها نیازمند برخی اقدامات و ترتیبات خاص و دریافت مجوز از دستگاه امنیت ملی است و من نمی‌دانستم که برای سفر به ایران باید این مجوز را که صدور آن سه تا چهار روز زمان می‌برد، تهیه کنم.

 

به گزارش ایکنا، این اندیشمند مصری اعلام کرد: جا دارد از این که نتوانستم در همایش «حقوق زن و کودک در اسلام» که از سوی کمیته عالی حقوق بشر وابسته به قوه قضاییه ایران برای حضور در آن دعوت شده‌ بودم، عذرخواهی کنم.

 

وی اضافه کرد: من قرار بود در این همایش درباره آینده جنبش‌های اسلامی در پرتو آخرین تحولات منطقه سخنرانی کنم.

 

الهلباوی روز یکشنبه قرار بود از قاهره به دوحه و پس از آن به ایران سفر کند که نیروهای امنیتی فرودگاه قاهره از خروج او از مصر جلوگیری کردند.

 

ظاهرا الهلباوی برای سفر به ایران نیاز به دریافت مجوز از دستگاه امنیت ملی این کشور داشته که این هماهنگی‌ها صورت نگرفته بوده است./847/ب102/د

ارسال نظرات