۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۴۲۵۷۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تحقق آرمان‌های اسلامی درگرو پایداری و حرکت بر محور ولایت است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: جامه عمل پوشاندن به آرمان‌های اسلامی در جامعه، درگرو پایداری و حرکت در مسیر امامت و ولایت است.
حجت الاسلام یعقوبی - مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در آیین معارفه خود، با قرائت آیه‌ای از سوره الرحمن، اظهار کرد: براساس این آیه خداوند آسمان‌ها را برافراشت و میزان را نصب کرد.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) از این آیه برداشت زیبایی دارد و می‌فرماید: مقصود از آسمان در این آیه حضرت محمد(ص) و مراد از میزان نیز امام علی(ع) است که برای رهبری امت و هدایت جامعه تعیین شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه آیه مزبور جایگاه والای امامت و ولایت در جامعه را نشان می‌دهد، اضافه کرد: براساس این آیه نباید امت و ملت در برابر دستورات الهی نافرمانی کنند بلکه وظیفه دارند با عمل خویش امام جامعه را برای عدالت‌گستری یاری کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس همه ما باید در مسیر امامت و ولایت مانده و امام عدل‌گستر را یاری کنیم تا به آرمان‌های دینی در جامعه اسلامی جامه عمل پوشانده شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در عصر حاضر و در اوضاع غیبت امام معصوم، ولی‌فقیه نایب امام عصر(عج) و میزان در جامعه دینی است، افزود: مطابق این اصل هر کس به امام جامعه و میزان جامعه اسلامی نزدیک‌تر باشد، عزیزتر و والاتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در نظام اسلامی همه ما با ولایت وزن و سنجیده می‌شویم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بسیار مهم است که به درستی در مسیر ولایت قدم برداشته و به فرمایشات و بیانات ایشان لبیک جانانه بگوییم.

وی تصریح کرد: باید همه ما در جامعه اسلامی به پیام امام خود لبیک گفته، حق ولی امر را به درستی پاس داریم و در حق ولایت فقیه کوچک‌ترین کم‌کاری و کاهلی را نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه گستره ولایت به‌ اندازه‌ای وسیع است که همه را حول محور خود جذب می‌کند، افزود: در این زمینه هیچ فرقی بین شیعه و سنی نیست و ولایت همه را به‌ سوی خود جذب می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به وحدت کم‌نظیر موجود در بین پیروان شیعه و سنی در استان، اضافه کرد: امیدواریم وحدت بین شیعه و سنی در این استان گستردگی و نمود بیشتری پیدا کند.

وی اظهار امیدواری کرد که وحدت شکل‌ گرفته در استان بین پیروان مذاهب مختلف و اقوام گوناگون روز به‌ روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شده و خراسان شمالی به‌ عنوان استان نمونه وحدت شیعه و سنی در سطح کشور شناخته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با قدردانی از عنایت رهبر معظم انقلاب در انتصاب وی به‌ عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: نمایندگی ولی‌فقیه مسؤولیت سنگینی بوده و تمام توان خود را در راستای ایفای درست وظایف این مسؤولیت به کار می‌گیرم.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با قرائت حکم رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی معرفی کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات