۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۴۵۲۵۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

مساجد مرکز تربیت اسلامی، اتحاد و امید برای مسلمانان است

حجت الاسلام محمدزاده گفت: مساجد مرکز تربیت اسلامی، اتحاد، مقاومت و امید برای مسلمانان است و باید مساجد را از نظر حضور آبادتر کرده و صفوف نماز را گرمتر و محکمتر کنیم.
حجت الاسلام علي محمدزاده

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، عضو شورای اسلامی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت استقلال فرهنگی و مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن، گفت: راه رسیدن به استقلال فرهنگی داشتن سبک زندگی اسلامی و انقلابی است.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی مسجد و محکومیت به آتش کشیدن مسجدالاقصی به دست رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: مساجد مرکز تربیت اسلامی، اتحاد، مقاومت و امید برای مسلمانان است و باید مساجد را از نظر حضور آبادتر کرده و صفوف نماز را گرمتر و محکمتر کنیم.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه بنیاد خانواده ها از نظر ایمانی باید تقویت شده و با  آسیب های اجتماعی مقابله شود، تصریح کرد: مسجد یکی از مهمترین و کارآمدترین مکانها برای ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزش مهارتهای زیست مؤمنانه است.

وی با بیان اینکه مسجد می تواند در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی نقشی اساسی ایفاء کند، افزود: مسجد کارآمدترین مکان برای ترویج فرهنگ دینی و جهادی در عرصه های مختلف کشور است، اقتصاد مقاومتی نیازمند عزمی جهادی در کشور است که مسجد می تواند نقشی اساسی ایفاء کند.

امام جمعه شبستر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی ها کنار آمدن با آمریکا را در ذهنشان دارند، افزود: استکبار جهانی و آمریکا براساس فکر و اندیشه رژیم صهیونیستی حرکت کرده و می خواهند نام و مکتبی به نام اسلام در دنیا وجود نداشته باشد، مسجد مرکز ترویج اسلام است.

وی با اشاره به شیطنت های اخیر دشمنان و زیر سؤال بردن اندیشه های امام خمینی(ره)، تصریح کرد: دشمن می خواهد فتنه دیگری را ایجاد کرده و اندیشه های امام خمینی(ره) را مخدوش کند و از مسؤولان امنیتی و قضایی می خواهیم با چنین فضاسازی ها و فتنه هایی در داخل کشور با جدیت برخورد کرده و متخلفان را مجازات کنند.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسؤولان و دولتمردان، ابراز کرد: دولتمردان باید مردمی باشند چرا که مردم قدرت الهی هستند که در هر زمان که لازم شد در صحنه حضور آگاهانه داشته و قدرت خود را به دنیا نشان داده اند، این مردم از هیمن مساجد انقلاب کرده و از انقلاب خود صیانت کرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسجد پایگاه جهاد، اجتماع و از بین رفتن کینه‌ها و بغض‌ها و یکی شدن دلها است، پس باید از چنین خصلت مسجد استفاده کنیم، اجتماعی که فردی بیاید و فردی برود، آن جماعت نیست، هدف از مسجد به عنوان پایگاه اسلام خدمت به اسلام است، مسجد بدون روح انقلابی نمی‌تواند به اسلام خدمت کند./854/302/ب2

ارسال نظرات