۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۴۷۷۸۶
نماینده آیت الله سیستانی:

عراق باید از سوی نیروی جوان اداره شود

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد که عراق به نیرو جوان، توانمند و عالم احتیاج دارد.
حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در همایش در جمع دانشجویان عراقی بر ضرورت افزایش سطح علمی کشور تاکید کرد و گفت: افزایش  گسترش علم در عراق موجب پویایی جامعه می شود. دانشجویان و طالبان علم هیچ گاه زیان نمی‎کنند زیرا علم موجب افزایش درجات خواهد شد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان اینکه عراق به جوانان عالم در همه زمینه ها نیاز دارد، خاطرنشان کرد: عراق در مسائل علمی یک کشور غنی محسوب می‎شود بر همین اساس باید به علوم سمت و سو داده شود تا بتوان مشکلات و بحران‎های موجود در این کشور را برطرف کند.

وی عالم را دشمن جاهل خواند و خاطرنشان کرد: دانشجویان باید بدانند که عراق به آن‎ها احتیاج دارد بنابراین آنان باید همه سعی و تلاش خود را در جهت کسب علم و افزایش عشق به وطن انجام دهند.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی بر ضرورت استفاده صحیح از زمان تاکید کرد و گفت: شما دانشجویان می‎توانید وقت خود را به خواب، بازی و کارهای بیهوده هدر بدهید و همین طور می‎توانید این وقت را به کسب علم اختصاص دهید.

وی خواستار تقویت علمی دانشجویان شد و بیان داشت: امکان اداره عراق به وسیله افراد خارجی نیست زیرا کشور باید به دست توانمند نیرو و جوانان داخلی اداره و مدیریت شود. /994/ب902/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات