۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۴۸۲۰۸

حزب الله حمله به روحانی لبنانی حامی مقاومت را محکوم کرد

حزب الله لبنان با صدور پیامی حمله به روحانی اهل تسنن حامی مقاومت و انفجارهای تروریستی در سوریه و افغانستان را محکوم کرد.
حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور پیامی ضرب و شتم شیخ خضر الکبش از روحانیان اهل تسنن حامی مقاومت را محکوم کرد و افزود: این جنایت از سوی باندهای راهزن رخ داد و از مقامات امنیتی و قضایی می خواهیم اقدامات لازم برای حمایت از شیخ خضر الکبش و همچنین بازداشت و مجازات عاملان این اقدام اتخاذ کند.

این حزب افزود: خطی که شیخ الکبش به آن ایمان دارد، به مقاومت و شیوه وحدت آمیز پایبند است. وی از مردان مومن به وحدت به شمار آمده و مطمئنا عاملان این جنایت، ارزش و مفاهیم وحدت را هدف قرار داده اند.

حزب الله تصریح کرد: برخی جریان های سیاسی و دینی و همچنین رسانه های آنان می خواهند تفرقه و شکاف و کینه بر جامعه حاکم شود و هیچ زندگی مشترک آمیزی میان لبنانی ها وجود نداشته باشد.

در ادامه این پیام، انفجارهای تروریستی در سوریه محکوم شده و آمده است: این انفجارها که ده ها شهید و مجروح برجای گذاشت نشان دهنده اوج توحش تروریست هایی است که هیچ اهمیتی برای جان مردم بی گناه قائل نیستند.

این حزب همچنین انفجار تروریستی در کابل پایتخت افغانستان را محکوم کرد.

شیخ خضر الکبش رییس مرکز عمر مختار لبنان که از روحانیان اهل تسنن حامی مقاومت اسلامی به شمار می آید، در جاده صیدا ـ بیروت از سوی افراد ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این روحانی که سوار بر خودروی شخصی خود بود، با اشاره های یک خودروی دیگر به کنار جاده رفته ولی با ضرب و شتم شدید سرنشینان خودرو مواجه شد و بلافاصله به وسیله آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت. /980/ب902/د

محمدرضا جاسم زاده
ارسال نظرات