۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۴۸۹۵۸
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی:

آل سعود لیاقت کلیدداری کعبه را ندارد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله مدنی در تبریز، گفت: دستان آل‌سعود به خون هزاران مسلمان در یمن، عراق، سوریه، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی آلوده است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان امروز در مراسم سالگرد شهادت آیت الله سید اسدالله مدنی که در مسجد مقبره تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فاجعه منا لکه ننگی بر پیشانی مدعیان خادم حرمین در عربستان سعودی است.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر این‌که مقامات آل سعود حاضر به ارائه تضمین‌های لازم برای تأمین امنیت حجاج ایرانی بیت الله الحرام نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر امسال زائران ایرانی از ادای مناسک حج محروم شده‌اند، به دلیل بی‌کفایتی آل‌سعود در تأمین امنیت حجاج است.

وی تصریح کرد: امروز افرادی که در لباس خادمین حرمین شرفین قرار گرفته‌اند در حقیقت خانین به حرمین شرفین هستند، فعالیت‌های ضداسلامی و ضدبشری آل سعود مصداق بارز «صد عن سبیل الله» است، به گواه قرآن، هرکس که از ادای فریضه واجب حج جلوگیری نماید، گمراه و روسیاه است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی فاجعه‌ منا را اوج بی‎‌تدبیری، بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی آل‌سعود در مدیریت عملیات بزرگ حج تمتع دانست و اظهار داشت: آل سعود به دلیل عدم کفایت در صیانت از جان حاجیان لیاقت کلیدداری کعبه را ندارد؛ این در حالی است که دستان آل‌سعود به خون هزاران مسلمان در یمن، عراق، سوریه، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی آلوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: آن عالم وارسته شخصیتی مردمی، محبوب و فرامنطقه‌ای بود و با این‌که در اوج فقاهت و اجتهاد بوده است؛ همواره خود را مقلد امام خمینی(ره) می دانست.

وی با بیان این‌که شهید مدنی در استان لرستان نیز صاحب محبوبیتی بی‌مثال است، گفت: مقام عرفانی و معنوی شهید مدنی در کنار شخصیت انقلابی، متعهد به اسلام و ولایت فقیه از ایشان فردی محبوب، متواضع و بسیار خدامحور ساخته بود که منافقان نتوانستند وجود چنین عالم مجاهد و وارسته‌ای را تحمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این‌که مبارزات سیاسی و انقلابی شهید مدنی همچون ستاره‌ای بر آسمان انقلاب می‌درخشد، افزود: شهید مدنی فردی پایبند به عرفان اسلامی بود، باید دانست که تمام ویژگی‌های شهید مدنی و دیگر شهدای محراب در سایه زهد و پرهیزگاری آنان رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان با تأکید بر این‌که تسلیم و رضای بندگان به درگاه و مقدرات الهی بسترساز نیل به قرب الی الله و حرکت در سیر و سلوک معنوی است، خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی به تبعیت از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) با تمام وجود تسلیم پروردگار سبحان بودند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات