۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۴۹۶۲۱

روزشمار گام به گام تا‌ غدیر منتشر شد

توجه به تاریخ اسلام و‌‌‌ شرح تصویری وقایع تاریخی پیامبر اکرم(ص) با استفاده از تصاویر، نمودار و جدول از کارهای ارزنده ای است که طی سال های اخیر به همت مؤسسه اطلس تاریخ شیعه صورت گرفته است.
گام به گام تا غدیر گام به گام تا غدیر گام به گام تا غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ گام به گام تا‌ غدیر، جدید‌ترین مجموعه مؤسسه اطلس تاریخ شیعه؛ با موضوع روز شمار حجةالوداع تا غدیر خم و بررسی مسیرها و موقعیتهای جغرافیایی این واقعه بزرگ تاریخی است که برای نشر و گسترش فرهنگ غدیر در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

مخاطب با استفاده از این مجموعه، با کاروان پیامبر(ص) در آخرین حج ایشان، همراه شده و با بهره گیری از تصویرسازی و نقل های تاریخی روان این مجموعه، در راستای اجرای فرمان ایشان [اَلا فَلْیُبَلِّغِ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ] قدم بر می دارد.

روز سوم ذی الحجه به «عُسْفان» رسیده، و دو روز بعد وارد مکه می شود؛ همراه با کاروان رسول الله (ص) مشغول انجام طواف شده و سپس از مکه خارج و از «گذرگاه ضَبّ» به سمت «عَرَفات» حرکت می کند.
در عرفات، به انجام انجام اعمال «روز عرفه» مشغول شده ‌و در‌ منطقه «مِنا» به نمادهای شیطان، سنگ پرتاب میکند.

این همراهی تا خروج از مکه و حرکت به مقصد «غدیر» ادامه مییابد‌ و در روز 19 ذی الحجه،‌ همراه با‌ کاروان پیامبر در منطقه «غدیرخُم» میماند تا همه مسلمانان بتوانند با امام علی (ع) بیعت کنند.

گفتنی است مجموعه «گام به گام تا غدیر» از سوی مؤسسه اطلس تاریخ شیعه، به منظور بررسی ابعاد گوناگون واقعه غدیر و پاسخ گویی به پرسش های تاریخی و جغرافیایی این بخش مهم از تاریخ اسلام تهیه شده و برای استفاده مخاطبان در شبکه های اجتماعی بارگزاری شده است./872/ت302/ب1

 

 

 

 

وحید کوچک زاده
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ali
United States
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کلیپ جغرافیای تاریخی غدیر

این کلیپ برای اولین بار تولید شده و با هدف نشر و گسترش فرهنگ غدیر در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
رویداد غدیرخم دارای ابعاد گوناگونی است به همین دلیل سعی شده تا با بررسی مسیرها و موقعیت‌های جغرافیایی آن [که به ملموس شدن این سفر کمک خواهد کرد] گام به گام با کاروان پیامبر همراه شویم تا در راستای اجرای فرمان ایشان [اَلا فَلْیُبَلِّغِ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ] قدمی هرچند کوچک برداشته باشیم.

شما نیز میتوانید با نشر و پخش کلیپ، در این راه سهیم شوید.
..... منتظر کلیپ های بعدی باشید...
https://www.aparat.com/v/SlpMg
1
0