۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۵۰۲۵۲
به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

کتاب تبلیغ بالینی منتشر شد

کتاب «تبلیغ بالینی» به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در 240 صفحه منتشر شد.
کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، کتاب «تبلیغ بالینی» با قلم جواد مهدوی یگانه و مجید صادقی تألیف شده است که در بخش درآمد این کتاب، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آورده است: تاریخ انبیای الهی و اولیای رحمانی، همواره شاهد زحمات شبانه روزی هادیان طریق حق و مبلغان وادی ایمان بوده که از هیچ کوششی در پاکسازی نفس آدمی از آلایش های دنیوی و آراستن روح او به فضایل انسانی، دریغ نورزیده اند و همچون طبیبی حاذق و مشفق، دردهای درونی بشر را درمان کرده و بسان پرستاری دلسوز، از جامعه انسانی مراقبت نموده اند. 
 

سیره و زندگانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امامان معصوم علیهم السلام نیز به روشنی گواه این حقیقت است که آنان همواره در صحنه عمل، حضوری فعال داشته اند و با گفتار صادقانه و کردار آگاهانه خویش، پیکره اجتماع را از هر گزندی در امان نگاه می داشتند و به رشد و بالندگی آن کمک شایانی می کردند. 
 

«مؤسسه فرهنگی تبلیغی نسیم رضوان» در این اثر با عنوان «طرح تبلیغ بالینی»، مباحثی ارزشمند و نکاتی کاربردی در موضوع های مربوط به چگونگی تبلیغ دین و اخلاق اسلامی در مراکز درمانی و پزشکی کشور، برای استفاده مبلّغان گرامی فراهم آورده است. به طور کلی، این طرح در سه محور مهم، سامان یافته است: «عیادت از بیماران»، «گفتمان و مشاوره دینی» و «ارتباط با کارکنان».
 

این طرح که یکی از طرح های موفق در عرصه تبلیغ چهره به چهره است، نقش مهمی در ایجاد ارتباط مستقیم و اثربخش میان «مبلّغ» و «بیمار و کارکنان» در بیمارستان ها و مراکز درمانی دارد. البته باید توجه داشت، مبلغانی که این شیوه تبلیغی را اجرا می کنند، ضمن بهره مندی از شرایط عمومی امر تبلیغ، باید از شرایط و ظرایف خاص این حوزه نیز آگاه باشند.
 

برخی از ویژگی های این کتاب، ارائه مطالب سودمند در چیستی تبلیغ بالینی و شیوه های اجرای آن، حکمت بیماری ها و بلاها، بیمار و بیماری در آیینه روایات و نقش دین در درمان بیماری ها است. آنچه بر کارآمدی و ارزشمندی پژوهش«تبلیغ بالینی» افزوده، بیان اصطلاحات رایج در مراکز درمانی، احکام و مسائل شرعی پزشکی و نیز خاطره ها و تجربه های آموزنده مبلّغان است. همچنین در پایان این اثر، جدول ها، فرم ها و کاربرگ های مربوط به فرآیند تبلیغ بالینی در مراکز درمانی، برای استفاده خوانندگان ارجمند آمده است.
 

امیدواریم مباحث کتاب حاضر، برای علاقه مندان به این عرصه نوپای تبلیغی، سودمند باشد و به گسترش هر چه بیشتر این شاخه از تبلیغ دینی بینجامد و مبلّغان محترم از مطالب، رهنمودها و تجربه های موجود در آن استفاده کنند و بیش از پیش، در مسیر ترویج معارف اسلامی و تربیت آحاد جامعه توفیق یابند.
 

در پایان از تمام کسانی که در امر آماده سازی و انتشار این کتاب کوشیدند، به ویژه از زحمات حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مؤمنی، رئیس محترم گروه تأمین و منابع تبلیغی، صمیمانه سپاسگذارم.
شایان ذکر است که این کتاب، در هفت فصل و 240 صفحه به قیمت 12000 تومان به فروش می رسد که نوبت اول چاپ آن به شمارگان 800 نسخه در انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است./1325/د102/ق

ارسال نظرات